معرفی "اَنام" گیلان در آینده نزدیک

به گزارش ایسنا، مریم حسینی گفت: رقم جدید برنج ایرانی “اَنام” گیلان، مرداد امسال همزمان با برداشت برنج به شالیکاران و مصرف کنندگان معرفی خواهد شد.

وی افزود: زودرس بودن، داشتن ظاهری همانند برنج محلی ‌دم سیاه، بوته کوتاه‌تر، مقاوم در برابر باد و باران، کود پذیری بیشتر، نیاز آبی کمتر و تولید بیشتر در هر هکتار از ویژگی‌ها و مزایای رقم جدید برنج انام در مقایسه با دیگر رقم‌ها است.

حسینی در ادامه از معرفی  رقم جدید برنج “تیسا” در مازندران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت:  زودرسی، دانه بلند و  پخت خوب  از ویژگی‌های این برنج است.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور خاطرنشان کرد: ۳۰۰ مهندس کشاورزی برای اجرای طرح مطلوب‌سازی برنج، مربیگری و ارائه توصیه‌های فنی به شالیکاران در گیلان  فعالند.

حسینی افزود: با توجه به طرح تولید برنج با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه‌ها در کنار سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان برای افزایش کمیت و کیفیت تولید برنج در گیلان و استان‌های شمالی گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر از مربیان مؤسسه ملی تحقیقات برنج کشور از امروز به مدت شش روز، برای کار با دستگاه‌های شالیکوبی و سایر بخش‌های مرتبط آموزش می‌بینند، افزود: مؤسسه ملی تحقیقات برنج کشور همواره در راستای امنیت غذایی گام برمی‌دارد.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه کیفیت و کمیت برنج از مزرعه تا سفره به امنیت غذایی نیز کمک می‌کند، گفت: اقداماتی که برای خودکفایی در تولید برنج در استان‌های شمالی بر اساس یک اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی مشخص و اصول معینی انجام و اجرا می‌شود.

گلایه بازایان سنندج از قطعی برق؛ تحمل بازار به تاب آمده است
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا