اقدامات مناسبی شهرداری‌ها برای توسعه خطوط پیاده و دوچرخه سواری

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد در نهمین جلسه پویش حمل و نقل پاک شهرداری‌ها که ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد توجه به ابعاد گوناگون سالم‌سازی محیط زیست و راهکارهای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی در افکار عمومی و مراکز علمی و پژوهشی و ساکنان شهرها هستیم که انتظارات از مدیریت شهری را در این حوزه بالا برده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست امانت الهی است و در حفظ و حراست آن همگان مسوول هستیم، تصریح کرد: یکی از راهکارهای این مبحث، توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور در راستای برقراری تعادل های زیست محیطی است ولی فعالیت‌ها و اعتماد نو به نقل از برنامه های صورت گرفته قطعاً کافی نیست و تنوع و افزایش کمی و کیفی اعتماد نو به نقل از برنامه ها و تداوم اقدامات ضروری است.

جمالی نژاد با اشاره به دلسوزی افرادی که دغدغه اکوسیستم سالم و هوای پاک و حفظ طبیعت و محیط زیست دارند، در ادامه این پرسش را مطرح ساخت که چرا با وجود ساخت بزرگراههای متعدد، خیابان سازی، تقاطع های همسطح و غیر هم سطح و … هنوز هم در شهرها دچار آشفتگی ترافیک و افزایش آلودگی های زیست محیطی هستیم؟ گفت: در این حوزه نیازمند گفتمان جدید و نگاه نو در شهرداری‌ها و روش های جدید اداره شهر توسط دست اندرکاران مدیریت شهری می باشیم.

وی اعضای پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداری ها را سفیران این عرصه در شهرهای کشور ذکر کرد و ابرازامیدواری کرد که این جریان می تواند شهرهای کشور را در برابر مشکلات این عرصه واکسینه کند.

دستور وزیر رفاه برای ارسال کمک به مناطق زلزله زده سی سخت
هم اکنون بخوانید

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در شهرها برای ترویج حمل و نقل پاک وجود دارد که مدیریت شهری باید با هوشمندی و اعتماد نو به نقل از برنامه های کاربردی از آنها استفاده کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا