خالد قدومی: به دشمن اجازه نمی‌دهیم قواعد درگیری را تغییر دهد

به گزارش ایسنا، خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران طی نشست خبری که در محل خبرگزاری تقریب برگزار شد اظهار کرد: معامله قرن همانطور که از نام آن مشخص است دال بر خرید و فروش است و باید دید چه کالاهایی خرید و فروش می‌شود. ما فلسطینی‌ها این معامله را که تضییع حقوق فلسطینی‌ها را به دنبال دارد رد کرده‌ایم. همچنین همه ما موضع واحدی در برابر اجلاس بحرین داریم، برای ما قابل درک نیست که چطور این اجلاس بدون حضور فلسطینی‌ها برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف معامله قرن تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و آمریکا و خط بطلان کشیدن بر مسئله فلسطین است، گفت: ما نه اهل خرید و فروش هستیم و نه می‌توانیم از باورهایمان دست بکشیم و نیازی به پند و نصیحت برای اداره امورمان نداریم. لذا به تمام کسانی که می‌خواهند ما زیر پرچم آمریکا باشیم اعلام می‌کنیم که دست از این اقدام بردارید. ما راهی جز مقاومت نداریم و بی شک همین راه را ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه معامله قرن یکی از اهداف مرحله‌ای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و رئیس جمهور انتخاب شده باید اولین اقدامش حمایت همه جانبه از اسرائیل باشد اظهار کرد: اقدامات عملی معامله قرن حمایت از اسرائیل، نابودی فلسطینی‌ها، انگ زدن به حماس و سپاه به منظور تروریست خواندن آنها است.

نماینده جنبش حماس در تهران در ادامه اظهار کرد: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ اعلام محاصره کامل غزه چه مفهومی دارد. همچنین محاصره تنها کشوری که در برابر توطئه‌های آمریکا ایستاده چه مفهومی دارد؛ همه اینها در راستای معامله قرن است. به این شکل که جبهه مقاومت به عنوان دشمن و اسرائیل به عنوان دوست شناخته شود.

ایجاد یک خط پروازی فوق‌العاده میان تهران و بیروت برای انتقال اتباع دو کشور/ ارسال محموله‌ای از کالاهای مقابله با کرونا به لبنان از طریق پرواز ماهان
هم اکنون بخوانید

قدومی تاکید کرد: ما موظف هستیم که در برابر معامله قرن بایستیم و با آنها مقابله کنیم و از این طریق اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مقاومت اسلامی را تداوم بخشیم.

وی با اشاره به اینکه حملات اسرائیل به جبهه مقاومت و علیه ما متوقف نشده و نخواهد شد، گفت: مشکل یا چالشی که در حال حاضر نتانیاهو با آن روبرو است تشکیل کابینه می‌باشد. حتی رقبایی که در جناح راست گرایان قرار داشتند از این مسئله گله مند هستند. لذا نتانیاهو هم شیوه فرار رو به جلو را انتخاب کرده و حملاتی را علیه جبهه مقاومت انجام می‌دهد. برای اینکه به جامعه صهیونیست بگوید از طریق در هم کوبیدن مقاومت اهداف آنها را برآورده می‌کند.

قدومی ادامه داد: پاسخ همیشگی ما این است که هر وقت حمله کردند پاسخ آنها را می‌دهیم مسئله اساسی دیگر پاسخ نظامی ما به دشمن است. ما به دشمن اجازه نخواهیم داد تا قواعد درگیری را تغییر دهد. اگر قرار باشد خانه‌های ما زیر بمباران دشمن قرار گیرد مطمئن باشند که خانه‌های شهروندان رژیم صهیونیستی نیز زیر ضربات نیروهای مقاومت خواهد بود.

نماینده جنبش حماس در تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر پیشنهاد مجدد ایران برای نظرخواهی از ساکنان مسلمان، مسیحی و یهودی فلسطین و همچنین آوارگان فلسطینی درباره چهارچوب نظام حکومتی این کشور گفت: ایران همیشه تلاش کرده از زاویه انسان دوستی با این مسئله برخورد کند. لذا از خلال مسائل بین‌الملل هم موضوع رفراندوم را مطرح کرد که مبتنی بر حقوق ساکنان اصلی فلسطین بوده و این مسئله منطقی است.

افزایش صادرات آلمان به ایران
هم اکنون بخوانید

وی یادآور شد: چالش اصلی چه زمانی شروع شد؟ زمانی بود که موجودیت سیاسی دیگری در منطقه به وجود آمد و آن همانا تشکیل رژیم صهیونیستی بود اما باید همگان توجه داشته باشند که مسئله تعیین حق سرنوشت برای فلسطینی‌ها چیزی نیست که زیر چتر اشغالگری برود. در واقع فلسطینی‌ها چیزی به نام اشغالگری را نپذیرفته و آن را تحمل نمی‌کنند.

قدومی در خصوص عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هم اظهار کرد: در این زمینه اسماعیل هنیه خطاب به رهبران کشورهای اسلامی نامه‌ای نوشت و نسبت به این اقدام صهیونیست‌ها هشدار داد. لذا معتقدیم در هر طرحی که صحبت از عادی سازی شود به معنای ادامه اشغالگری است.

نماینده جنبش حماس در تهران در مورد برگزاری اجلاس بحرین هم اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته از قبیل انتقال سفارت، انتقال پایتخت و محاصره مقاومت بخش‌هایی از معامله قرن است اما ما از برادران و مسئولان بحرینی می‌خواهیم وارد این بازی نشوند.

وی تاکید کرد: موضع فلسطینی‌ها تا به این لحظه اتحاد و یکپارچگی است. مسئله خرید و فروش مطرح نیست. مگر می‌شود مقدسات را خرید و فروش کرد. لذا هدف از این اجلاس عادی سازی هر چه بیشتر با رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان در خصوص ماجراجویی‌های امارات و عربستان در منطقه هم اظهار کرد: ما اکنون در فلسطین نباید وارد کش و قوس‌های بینابینی یا همان مؤلفه‌های منطقه‌ای شویم زیرا به نفع ما نیست. اما آنچه که مسلم است ایران دشمن ما نبوده بلکه همواره هم پیمان، دوست و یاور ما بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =

دکمه بازگشت به بالا