حمایت مدیر سابق اف‌بی‌آی از آغاز استیضاح ترامپ

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه هافینگتون پست، اندرو مک‌کیب در مصاحبه با یک اعتماد نو به نقل از برنامه شبکه سی‌ان‌ان در پاسخ به این سوال که آیا از نظر او اکنون با توجه به محتوای گزارش تحقیقات رابرت مولر درباره ارتباط کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ با روسیه، استیضاح دونالد ترامپ ضرورت دارد گفت: کاملاً همین طور است.

او به کریس کومو، مجری سی ان ان تصریح کرد: من فکر می‌کنم ما به روشنی و با توجه به نتایج تحقیقات تیم بازرس ویژه، مولر، در این موقعیت قرار داریم. شاهدان زیادی هستند که می‌توانند شهادت‌های مهم و اساسی در اختیار کنگره بگذارند و این اتفاق می‌تواند تنها در چارچوب یک تحقیقات برای استیضاح رخ دهد.

این مقام ارشد سابق اف‌بی‌آی در ادامه گفت: باید فوراً برخورد با ترامپ اتخاذ شود و این برخورد باید صرف‌نظر از منجر شدن تحقیقات به استیضاح رخ دهد.

مک کیب تاکید کرد: من فکر می‌کنم مردم آمریکا این حق را دارند که صحبتهای شاهدان را بشنوند و دقیقاً بفهمند رئیس جمهور آمریکا در چه اقداماتی دخیل بوده و آنها این فرصت را دارند که این اطلاعات را در تصمیم‌هایی که می‌گیرند به ویژه برای رای دادنشان لحاظ کنند.

در سال ۲۰۱۸ جف سشنز، دادستان کل سابق دولت ترامپ، اندرو مک‌کیب را دو روز قبل از اینکه موعد بازنشستگی‌اش فرا برسد از مدیریت اف‌بی‌آی اخراج کرد. او سابقه بیش از دو دهه خدمت را در اف‌بی‌آی داشت.

اخراج او نیز بعد از آن اتفاق افتاد که یک گزارش بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا اظهار کرد که مک‌کیب در انجام تحقیقاتی درخصوص استفاده هیلاری کلینتون از سرور شخصی برای رسیدگی به ایمیل‌هایش در دوران تصدی‌اش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا سوءمدیریت داشته است.

مقتدی صدر به بشار اسد پیام تبریک فرستاد
هم اکنون بخوانید

با این حال مک کیب مدعی شد که او به این علت اخراج شده چون یادداشت‌هایی که او در خصوص تعاملاتش با ترامپ نوشته و ثبت کرده، در راستای تایید صحبتهای جیمز کومی یک مدیر اسبق دیگر اف‌بی‌آی درباره تعاملات خود او با ترامپ بوده‌اند.

کومی نیز که در سال ۲۰۱۷ از مدیریت اف‌بی‌آی اخراج شد یادداشت‌هایی مشابه برای مستند کردن رفتارهای ترامپ نوشت.

مک کیب در زمان جاری بودن تحقیقات رابرت مولر درباره مداخله روسیه به نفع ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ ، یادداشت‌هایش را در اختیار این بازرس ویژه سابق قرار داد.

بسیاری تصمیم سشنز برای اخراج مک‌کیب را تلاشی برای ایجاد مانع در برابر تحقیقات مولر تلقی کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا