تاثیر سفر شینزو آبه بر بازار طلا و سکه

به گزارش ایسنا، شینزو آبه – نخست وزیر ژاپن – به‌صورت رسمی به تهران وارد شد و به گفته کارشناسان، سفر نخست وزیر ژاپن در روزهای گذشته تأثیر نسبی بر بازارهای مختلف و اقتصاد ایران داشته است که بازار طلا و سکه از این قاعده مستثنی نبوده است؛ بررسی‌ها نشان از آن دارد که در روزهای گذشته قیمت‌ها در بازار طلا و سکه روند کاهشی داشته و از سوی دیگر میزان داد و ستد تا حدودی رشد کرده که البته برخی از افراد نیز خرید خود را به بعد از سفر آبه موکول کرده‌اند.

در رابطه با بازار طلا و سکه در روز جاری که آبه به ایران سفر کرده است، ابراهیم محمدولی – رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران – به ایسنا گفت: در چند روز اخیر قیمت طلا و سکه روند کاهشی داشته و امروز نیز قیمت‌های اعلامی تا حدودی به قیمت‌های روز گذشته نزدیک و بازار متأثر از قیمت‌های گذشته بود.

وی ادامه داد: عملکرد کشورها در زمینه روابط بین‌المللی و تصمیمات آن‌ها در بعد سیاسی تأثیر قابل توجهی بر نرخ جهانی طلا، ارز و میزان داد و ستدهای اقتصادی دارد که با توجه به سیاست‌های داخلی کشور، بازار به صورت آرام و روزانه به سمت آرامش حرکت می‌کند.

محمدولی یادآور شد: آرامش نسبی در بازار حاکم است که این آرامش بر میزان داد و ستد و تصمیم گیری‌های اقتصادی فعالان و مشتریان بازار طلا و سکه تأثیرگذار بوده است، اما بررسی دقیق میزان داد و ستد در پی سفر آبه به ایران نیازمند وقت و کار کارشناسی است.

واکنش یورو به نتایج انتخابات اروپا
هم اکنون بخوانید

رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است سفر آبه به ایران بر بازار طلا و سکه تأثیرگذار و یکی از دلایل افزایش میزان داد و ستد در این بازار بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + بیست =

دکمه بازگشت به بالا