۱۰۰ روستایی قبیله دوگون در مرکز مالی کشته شدند

به گزارش ایسنا، این حمله در روستای سوبانه-کو، در نزدیکی شهر سانگا در استان موپتی کشور مالی اتفاق افتاده که ساکنان آن از قوم دوگون هستند.

جست‌وجو برای یافتن اجساد قربانیان این حادثه ادامه دارد اما به گفته مسئولان، تاکنون اجساد ۹۵ تن پیدا شده است. اکثر اجساد سوزانده شده‌اند.

در ماه‌های اخیر حملات متعددی در بخش‌های مختلف مالی اتفاق افتاده است. بعضی از آنها ناشی از اختلافات قومی بوده و تعدادی از حملات هم از سوی افراد افراطی رخ داده است.

بارها میان شکارچیان قبیله دوگون و عشایر فولانی که دامدار هستند، درگیری رخ داده است.

شهردار بانکاس، شهری در نزدیکی محل این حادثه به خبرگزاری رویترز گفت که افراد قبیله فولانی با فرا رسیدن شب به روستای سوبانه-کو حمله کرده‌اند.

هنوز هیچ گروهی رسماً مسئولیت این کشتار را برعهده نگرفته است.

یک مقام محلی به خبرگزاری فرانسه گفت: تاکنون جسد ۹۵ غیرنظامی کشف شده است. جسد بیشتر آنها سوزانده شده است. همچنان در جست‌وجوی بقیه هستیم.

دوگون‌ها مردمانی هستند که قرن‌هاست در مرکز مالی به سبکی سنتی و از راه کشاورزی زندگی می‌کنند. در مقابل آنها فولانی‌ها، اغلب دامدارانی هستند که به شکل نیمه عشایری زندگی می‌کنند و مدام در حرکت در بخش‌های وسیعی از غرب آفریقا هستند. درگیری میان گله‌داران و کشاورزان بر سر استفاده از مراتع سابقه‌ای طولانی دارد.

انتهای پیام

ناتوانی نظامی روسیه در جنگ با اوکراین عیان شده است/ سقوط پوتین، به طور قطع سرنگونی لوکاشنکو را به دنبال دارد/ بخش‌های زیادی از جهان در معرض خطر گرسنگی و فلاکت قرار دارند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا