۵ بانک خارجی در سوئیس نقره داغ شدند

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، مقامات سوئیسی بانک‌های رویال بانک اسکاتلند، بارکلی، سیتی و جی پی مورگان آمریکا و هم چنین میتسوبیشی ژاپن را به دلیل ایجاد کارتل‌های ارزی و رعایت نکردن قوانین رقابتی این کشور مجموعاً ۹۰ میلیون دلار جریمه کردند. این اقدام سوئیس تنها یک هفته پس از اقدام مشابه اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد.

پیش تر بانک‌های آمریکایی “بارکلی”، “سیتی” و “جی پی مورگان” به همراه بانک‌های “اچ اس بی سی” انگلیس، رویال بانک اسکاتلند، “یو بی اس” سوئیس و “بی ان پی پاری با” فرانسه توسط کمیسیون نظارت بر رفتار بانک‌های اتحادیه اروپا به دلیل آن چه تخلف در تراکنش‌های ارزی خوانده شده است، جریمه شده‌اند.

به گفته مقامات سوئیسی، این بانک‌ها متهم‌اند در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ با ایجاد کارتل ارزی در سراسر جهان اقدام به دستکاری تعمدی نرخ ارز و خرید و فروش ۱۰ ارز مهم جهانی با ارزش‌های غیر واقعی کرده اند. بیشترین جریمه اعمال شده علیه بانک بارکلی بوده است که حدود یک سوم کل مبلغ جریمه را شامل می‌شود.

کشورهای اروپایی تنها کشورهایی نیستند که بانک‌های بزرگ جهان را به دستکاری در معاملات ارزی متهم کرده اند: پیش از این کشورها استرالیا پنج بانک، یو بی اس سوئیس، آر بی اس اسکاتلند و سه بانک امریکایی: مورگان استنلی، بارکلی و جی پی مورگان را متهم به دستکاری عمدی در نرخ ارز و ایجاد کارتل ارزی در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ کرده است و از ارجاع پرونده تخلف این بانک‌ها به مراجع قضائی این کشور خبر داده است.

انتهای پیام

تصویب افزایش اختیارات بانک‌ها در استان‌ها در ستاد اقتصادی دولت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا