نمایشگاه‌های آثار هنری «رافائل» در سراسر جهان

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، در حالی که «لئوناردو داوینچی» به مناسبت پانصدمین سالروز درگذشتش و به واسطه برگزاری نمایشگاه‌های متعدد آثارش، مدتی است که در مرکز توجه جهانیان قرار گرفته است، این بار نوبت به «رافائل» دیگر هنرمند برجسته رنسانس می‌رسد که به مناسبت پانصدمین سالروز درگذشتش بار دیگر در مرکز توجه قرار گیرد.

«رافائل سانتسیو» که بیشتر با نام کوچک خود شناخته می‌شود،‌ در «رم» جایی که آخرین سال‌های عمرش را گذراند درگذشت. در آن زمان «رافائل» بیشتر زمانش را صرف خلق آثار هنری به سفارش پاپ‌ آن دوره می‌کرد که در نتیجه چندین تالار نقاشی شده در واتیکان در کارنامه وی ثبت شد.

بخشی از شهرت «رافائل» به خلق پرتره‌های چشم نواز و ظریف باز می‌گردد و همین امر سبب شد نام او در رده هنرمندان بزرگی همچون «لئوناردو داونیچی» و «میکل آنژ» قرار بگیرد.

برخلاف دیگر رقیبانش که در کهنسالی درگذشتند، «رافائل» در پنجم آوریل سال ۱۵۳۰ و در سن سی و هفت سالگی درگذشت.

«اوربینو» که زادگاه این نقاش چیره‌دست است،‌ با برگزاری نمایشگاهی از آثار این هنرمند در ماه اکتبر سالروز درگذشتش را گرامی خواهد داشت. با این حال بزرگترین نمایشگاه آثار این هنرمند، نمایشگاهی است که پیش از این از تاریخ پنجم ماه مه در شهر رم آغاز به کار کرده‌ است و تا چهاردهم ژوئن سال ۲۰۲۰  نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد. این نمایشگاه در گالری‌ای برگزار می‌شود که اداره آن را وزارت فرهنگ ایتالیا بر عهده دارد. این نمایشگاه که اغلب آثار آن از دیگر گالری‌های سراسر جهان به طور موقت قرض گرفته شده‌اند، تابلو نقاشی خودنگاره این هنرمند که در دهه بیست زندگی‌اش خلق کرده است را در کنار دیگر پرتره‌های مشهور وی به نمایش خواهد گذاشت.

فقدان آیت‌الله عاملی برای مراکز علمی و دینی خسارت است
هم اکنون بخوانید

دیگر نمایشگاه مهم از آثار این هنرمند ایتالیایی در شهر میلان برگزار خواهد شد.

نمایشگاه‌های بزرگ دیگری در خارج از ایتالیا برگزار می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگاه‌های «لندن» اشاره کرد. گالری ملی «لندن» قصد دارد سال آینده نمایشگاهی از آثار هنری «رافائل»‌ برگزار کند؛ با این حال این گالری هنوز به طور رسمی این رویداد را اعلام نکرده است. این گالری از ۱۱ اثر «رافائل» نگهداری می‌کند. موزه «ویکتوریا و آلبرت»‌ که در لندن قرار دارد نیز هفت اثر هنری بزرگ «رافائل» را به نمایش خواهد گذاشت.

موزه لوور فرانسه که قصد دارد نمایشگاه بزرگی از آثار «لئوناردو داوینچی» از بیست و چهارم اکتبر تا بیست و چهارم فوریه سال ۲۰۲۰ برگزار کند،‌ اعتماد نو به نقل از برنامه مشخصی برای ارائه نمایش انحصاری آثار هنری «رافائل»‌ ندارد با این حال نمایشگاهی در قالب نمایش آثار هنری ایتالیایی دوره رنسانس برگزار خواهد کرد که طی آن برخی از آثار این هنرمند نیز به نمایش عموم گذاشته می‌شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا