عید فطر شکرانه یک ماه بندگی است

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: تقوای الهی، لازمه قبولی طاعات است و روزه‌داری نیز فرصتی برای تمرین تقوای الهی است.

قائم‌ مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: فلسفه روزه داری، ایستادگی و مقاومت در برابر گناهان و افزایش تقوای الهی است، خداوند در آیات متعددی به فلسفه روزه‌داری پرداخته و تاکید دارد مومنان روزه‌ بگیرند تا به‌وسیله آن تقوای الهی پیشه کنند.

وی اظهار کرد: عید فطر، شکرانه یک ماه بندگی و عبادت است، مؤمنان در این روز پاداش خود را از خدای متعال دریافت می‌کنند.

آیت‌الله مقتدایی بیان کرد: روزه‌داری، توفیق بزرگی در بخشایش گناهان بود و با نماز فطر، شکرانه آن را به جا می آوریم و از خداوند قدردانی می کنیم.

وی با گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد گفت: در سال ۴۲، رژیم پهلوی، امام خمینی(ره) را دستگیر کرد و به همین دلیل اعتراضات گسترده‌ای در کشور شکل گرفت و در قم تعدادی از معترضین به شهادت رسیدند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبری انقلاب عنوان کرد: رهبری ایشان در جامعه اسلامی ما یک نعمت بزرگ است و انتخاب ایشان آرامش خاصی به کشور عطا کرد.

وی اظهار کرد: دشمنان در طول این ۴۰ سال انواع و اقسام شیوه ها و تحریم ها را علیه نظام جمهوری اسلامی به کار گرفتند و حتی پس از رحلت امام(ره)، انتظار دو دستگی و از میان رفتن نظام را می کشیدند؛ اما امید آن ها به واسطه انتخاب رهبری، ناامید شد.

برندگان هفته منتقدان و سینه‌فونداسیون کن معرفی شدند
هم اکنون بخوانید

آیت الله مقتدایی بیان کرد: پس از رحلت امام(ره) در سال ۶۸، جلسه ای تشکیل شد و با قرائت وصیت نامه امام(ره)، خبرگان رهبری تشکیل جلسه دادند و پس از برگزاری جلساتی در روزهای بعدی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر آینده تعیین شد.

وی گفت: حکومت اسلامی و رهبری دو نعمت بزرگ الهی است و باید قدردان این دو نعمت الهی باشیم و در برابر دشمنان با تکیه بر منویات رهبری ایستادگی کنیم.

قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به سخنان رهبری در سالروز ارتحال امام(ره)عنوان کرد: مقاومت عامل مهم و بازدارنده دشمن و تجاوز بیگانگان است و باید در همه شرایط به آن توجه داشته باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا