تصفیه‌خانه نیکنامده به‌زودی به بهره برداری می‌رسد

سیاوش شهریور در گفت وگو با ایسنا در تشریح روند تکمیل پروژه تصفیه خانه نیکنامده اظهارکرد: بی‌تردید روند تکمیل پروژه‌های تصفیه‌خانه‌ای در شمیرانات از اهمیت بسزایی برخوردار است. به‌طور قطع باید وزارت نیرو در این زمینه با جدیت بیشتری پیگیری کند. امروز خوشبختانه شاهد پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در پروژه تصفیه خانه نیکنامده هستیم و بزودی این تصفیه خانه به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب در حوزه شهری لواسان ۷۰ درصد، اوشان و فشم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، شمشک و دربندسر نیمه‌کاره و در حوزه روستایی دو یا سه مورداجرا شده است. قطعاً مصوبات شورای عالی امنیت ملی لازم‌الاجرا است اما جای این سوال وجود دارد که چرا طی ۱۰ سال گذشته وزارت نیرو به تعهداتش عمل نکرده است؟

فرماندار شهرستان شمیرانات به مصوبه شورای عالی امنیت ملی در سال ۸۴ اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه وزارت نیرو مکلف می‌شود تا سال ۱۳۹۵ کلیه فاضلاب شهرستان را جمع‌آوری کند و ساخت و ساز غیرمجازی هم انجام نشود. در حقیقت ذیل این مصوبه مساحت شهر لواسان از ۳۲۰۰ کیلومتر به ۷۰۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: با وجود مصوبه شورای عالی امنیت ملی و امنیت آب شرب تهران که ۳۰ درصد آن از شهر شمیرانات تأمین می‌شود اجازه هیچ بازنگری به طرح‌های هادی روستایی داده نشد و وزارت نیرو به تعهدات خود عمل نکرده است.

انتهای پیام

ثبت یک روز بدون کرونایی جدید در استان سمنان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا