از شهرک‌های صنعتی چه خبر؟

طبق آماری که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به طور اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفته، تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب در سال گذشته (۱۳۹۷) به ۹۹۳ شهرک و ناحیه رسید که نسبت به تعداد ۹۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در سال ۱۳۹۶، افزایش ۱.۷ درصدی داشته است.

همچنین تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری تا پایان سال گذشته با ۱.۱ درصد افزایش نسبت به پایان سال ۱۳۹۶ به ۸۱۱ شهرک و ناحیه رسیده است. تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری در سال ۱۳۹۶ معادل ۸۰۲ مورد بوده است.

تعداد واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دوازده ماهه سال گذشته ۲۳۹۲ واحد بوده که در مقایسه با ۲۵۷۶ واحد به بهره‌برداری رسیده در سال ۱۳۹۶، حدود ۷.۱ درصد کاهش داشته است.

طبق این آمار در مجموع تا پایان سال ۱۳۹۷ معادل ۴۳ هزار و ۴۷۳ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیده که نسبت به تعداد ۴۱ هزار و ۷۳۶ واحد که تا پایان سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسیده بودند، حدود ۴.۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد میزان اشتغال ایجاد شده در واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در سال گذشته حدود ۱.۲ درصد کاهش داشته، به طوری که در سال ۱۳۹۶ معادل ۳۹ هزار و ۶۳۲ شغل در واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده ایجاد شده اما در سال گذشته ۳۹ هزار و ۱۲۶ نفر در واحدهای صنعتی تازه به بهره‌برداری رسیده شاغل شدند.

در مجموع تا پایان سال گذشته ۸۷۶ هزار و ۶۵۰ نفر در واحدهایی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیدند مشغول به کار بودند که نسبت به اشتغال ۸۲۹ هزار و ۷۶۴ نفر تا پایان سال ۱۳۹۶ در این واحدها، حدود ۵.۶ درصد افزایش داشته است.

ایران مانع رشد بیشتر تولید نفت اوپک شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا