اصلاح آیین‌نامه قانون «توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت» در دستور کار کمیسیون صنعت دولت


اصلاح آیین‌نامه قانون «توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت» در دستور کار کمیسیون صنعت دولت

وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد اصلاح تبصره ماده (۲۲) آیین نامه اجرایی قانون «توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب به هیئت وزیران ارائه نموده است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، باتوجه به اهمیت و نقش قابل توجه موضوع مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت برگستره وسیعی از موضوعات از قبیل اقتصاد، انرژی، محیط زیست و ایمنی و گستردگی و پیچیدگی مسائل مرتبط با آن، قانون «توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت» به عنوان سند بالادستی در سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

عواملی از قبیل تعدد مراکز تصمیم‌سازی، وجود ناهماهنگی دستگاه ها در اجرای مفاد قانون و ضرورت رشد متوازن زیربخش های حوزه حمل و نقل و تأکید بر مدیریت یکپارچه، ایجاد جایگاه مستقل به منظور سیاست‌گذاری متمرکز، یکپارچه‌سازی، ساماندهی و مدیریت واحد حمل و نقل درون و برون شهری را بیش از پیش نمایان می سازد.

از آنجایی‌که ایجاد جایگاه فراسازمانی برای این بخش، ظرفیت بسیار خوبی را برای تنظیم اعتماد نو به نقل از برنامه های مربوط و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی هماهنگ و یکپارچه، مطابق با این قانون ایجاد می کند ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

در ادامه و مطابق اصلاحیه ماده (۲۳) آیین نامه اجرایی قانون مذکور مقرر شد ضمن حفظ مأموریت اصلی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در مدیریت یکپارچه اجرای قانون مورد اشاره، ستاد این حوزه به وزرات راه و شهرسازی منتقل شود.

دستگیری اعضای یک شبکه تروریستی در شمال‌غرب کشور
هم اکنون بخوانید

از طرف دیگر باتوجه به اینکه هدف از تشکیل کارگروه ماده (۲۲) آیین نامه اجرایی قانون فوق، تأمین اهداف ماده (۳) قانون شامل هماهنگی و نظارت بر اجرای زمان‌بندی شده طرح ها و پروژه های مرتبط است همچنین مأموریت اصلی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت نیز مدیریت یکپارچه اجرای قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت به صورت کامل است لذا با توجه به ارتباط موضوعی کارگروه و ستاد، وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد اصلاح تبصره ماده (۲۲) آیین نامه اجرایی قانون «توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت» را به شرح زیر جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نموده است:

تبصره: دبیرخانه کارگروه در وزارت راه و شهرسازی (ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت) مستقر و مسئولیت آن برعهده معاون وزیر و رئیس ستاد قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دو =

دکمه بازگشت به بالا