افتتاح بیمارستان صحرایی برای آوارگان در اردوگاه الهول

به گزارش ایسنا، به نقل از گزارش دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از دمشق، فیلیپ اشپوئِری، رئیس دفتر نمایندگی کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ در سوریه با اشاره به نیاز شدید ساکنان اردوگاه الهول به کمکهای درمانی، گفت: «این اردوگاه با سرعت بالایی گسترش یافت، که این امر سازمان‌های بشردوست را با چالش بزرگی برای رسیدگی به نیازهای مردم و به ویژه نیازهای درمانی، روبرو کرد.»

وی افزود، خیلی از مردم در جریان خصومت‌ها و یا در طول مسیر خود برای رسیدن به این اردوگاه مجروح شده بودند، اما ماه‌ها پس از آن هنوز نتوانسته‌اند درمان لازم را دریافت کنند.

پس از رسیدن موج جدید پناهجویان، جمعیت اردوگاه الهول به ۷۴ هزار نفر رسیده که ۹۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند.

اشپوئری همچنین گفت: ما سعی داریم تا نیازهای فزایندۀ بشردوستانه را برآورده کنیم، البته نه فقط برای خانواده‌هایی که در اردوگاه الهول سکنا دارند، بلکه برای کسانی که از سیل‌های اخیر در منطقه روستایی حصکه نیز خسارت دیده‌اند.

وی با تقدیر از تلاش داوطلبان جمعیت هلال احمر سوریه گفت، این داوطلبان در طول چند ماه گذشته شبانه‌روز فعالیت کرده‌اند تا به روستاییان سیل‌زده کمک کنند.

در همین رابطه، مهندس خالد حَبوباتی، رئیس جمعیت هلال احمر سوریه اظهار داشت که وخیم شدن شرایط بهداشتی و درمانی در اردوگاه الهول، هشداری بود تا این مرکز درمانی که اولین نمونه از نوع خود است، در آنجا برپا شود.

این مرکز درمانی به شکلی طراحی شده تا بتوان در آن سطح بالاتری از خدمات درمانی از جمله جراحی‌های ضروری را ارائه کرد.

رئیس نیروی زمینی ارتش آمریکا: جنگ آخرین راه پیشنهادی سران ارتش است
هم اکنون بخوانید

این بیمارستان صحرایی یکی از پیشرفته‌ترین تأسیسات درمانی است که به منظور پاسخگویی به مشکلات ناشی از درگیری به کار خواهد رفت.

به گفته رئیس هلال احمر سوریه “اگر حمایت شرکای بشردوست و دیگر مسئولان نبود و مجوزهای لازم برای تحویل بیمارستان در حصکه تامین نمی‌شد، ما نمی‌توانستیم به چنین موفقیتی دست یابیم.”

در فاز اول، این بیمارستان ۳۰ تخت خوابی شامل یک بخش اورژانس، یک اتاق جراحی، بخش مراقبت پس از جراحی و یک آزمایشگاه خواهد بود. اولین گروه کارکنان درمانی آن نیز شامل افرادی از جمعیت‌های صلیب سرخ نروژ، ایسلند، دانمارک و فنلاند هستند.

برنت آپلاند، دبیرکل جمعیت صلیب سرخ نروژ در این رابطه گفت: «صلیب سرخ نروژ سالها تجربه در امر راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی مخصوص جراحی اندوخته است، و تیم‌های ما قادرند فقط ظرف چند روز یک مرکز درمانی صحرایی را برپا و پس از نصب تجهیزات لازم روند درمان بیماران را آغاز کنند. این مایه افتخار ماست که در کنار جمعیت هلال احمر سوریه و کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ بتوانیم عمل‌های جراحی ضروری را برای ساکنان اردوگاه الهول انجام دهیم.»

از آذر ماه سال ۱۳۹۷، اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه شاهد پناهندگی تعداد زیادی غیرنظامی بوده است. هم اکنون حدود ۷۴ هزار نفر در این اردوگاه پناه گرفته اند که دو سوم آنها کودک هستند. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر سوریه با افزایش عملیات بشردوستانه خود در این اردوگاه سعی در تامین غذا، سرپناه، آب آشامیدنی، جمع آوری زباله و ارایه خدمات درمانی برای ساکنان الهول داشته‌اند.

تاکنون ۴۶۵ هزار لیتر آب آشامیدنی، ۲۳۵ تانکر آب، ۳۲۸ سرویس بهداشتی، ۹۴۷ چادر بزرگ خانوادگی، ۳۳۸ هزار وعده غذا، ۱۰ هزار ویزیت بیمار و ۲۳۰۰ مورد کمکهای اولیه برای ساکنان الهول به وسیله این ۲ سازمان بشردوست فراهم شده است.

خنثی‌سازی حمله «تروریستی» در کریمه
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا