واکنش یورو به نتایج انتخابات اروپا

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در معاملات امروز بازارهای ارزی جهان، یورو با رسیدن به ۱.۱۲۱۱ دلار به بالاترین سطح ۱۰ روز اخیر خود در برابر این ارز رسید.

ارزش یورو پس از آن تقویت شد که احزاب طرفدار اتحادیه اروپا نظیر سبزها و لیبرال‌ها توانستند بیش از دو سوم کرسی‌های پارلمان اروپا را تصاحب کند.

مینوری اوچیدا، تحلیلگر مسائل ارزی در بانک میتسوبیشی گفت: به نظر می‌رسد طرفداران اتحادیه اروپا هنوز در اکثریت هستند. با راحت شدن خیال معامله‌گران از اروپا اکنون نگاه آنها منعطف به اخبار مذاکرات تجاری آمریکا و چین خواهد بود.

در برابر سایر ارزهای مهم، هر یورو به ازای ۷۷.۷۷۷۴ روپیه هند، ۱.۶۱۶۶ دلار استرالیا، ۱.۵۰۵۰ دلار کانادا، ۱.۱۲۵۰ فرانک سوئیس، ۱۲۲.۶۷۵۲ ین ژاپن و ۷.۷۲۱۷ یوان چین مبادله شد.

به دلیل افزایش تقاضا برای خرید دلار و اوراق دلاری توسط بانک‌های ژاپنی در روزهای اخیر، ارزش دلار در برابر ین تقویت شد و هر دلار به ۱۰۹.۰۲ ین رسید. به نظر می‌رسد سفر ترامپ به ژاپن و تاکید وی بر کاستن مازاد تجاری این کشور با آمریکایی‌ها بر افزایش تقاضای دلار در این کشور مؤثر بوده است.

پوند نیز به مانند یورو در برابر دلار صعودی بود و با فاصله گرفتن بیشتر از رکورد پایین ثبت شده خود در روز قبل از استعفای ترزا می از نخست وزیری انگلیس، با ۰.۱۵ درصد افزایش در معاملات امروز به ازای ۱.۲۷۳۱ دلار مبادله شد.

با این حال احتمال خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هنوز مایه نگرانی معامله گران است. از هشت فردی که نامزد جایگزینی ترزا می هستند، چهار نفر گفته‌اند مصمم به خروج از اتحادیه اروپا در موعد زمانی مقرر هستند.

کرایه حمل و نقل هر کیلو گندم در کشت قراردادی تعیین شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا