همسویی موضوعی بین ایران و فلسطین راهبردی برای فشار و تفرقه در جهان اسلام است

به گزارش ایسنا، علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: این جلسه با حضور سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی و نمایندگان ارگان‌های مربوطه برگزار شد و در آن آخرین وضعیت موضوع فلسطین و تحولات منطقه‌ای مرتبط مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه سفیر فلسطین اظهار داشت که وحدت تنها راه پیش روی آنهاست. ایران قدرت بزرگ منطقه است و هدف برخی پروژه‌ها از جمله برگزاری برخی کنفرانس‌ها ضربه زدن به ایران است تا بتواند موجودیت مصنوعی رژیم اسرائیل را حفظ کند.

نجفی اظهار کرد: نماینده جنبش حماس نیز تصریح کرد که موضوع قدس عنوان وحدت جهان اسلام است و بانیان کنفرانس اقتصادی در بحرین یعنی در زمان اوایل تیرماه سال جاری در راستای معامله قرن اگر خسته شدند ما خسته نشدیم.

به گفته وی، نماینده جنبش جهاد اسلامی نیز با اشاره به پروژه مشترک ترامپ و نتانیاهو تاکید کرد که به پیروزی نهایی نزدیک شدیم. ملت فلسطین یکصد سال مقاومت کرد و ایران پایگاه اصلی مقاومت است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت که در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای این کمیسیون دیدگاه‌های خود را مطرح کردند که اهمیت روز جهانی قدس در سال جاری ضرورت همبستگی جهان اسلام برای مقابله با محو کردن موضوع فلسطین، ممکن نبودن و مخالفت با فروش سرزمین در مقابل پول، ارتباط فشارهای آمریکا بر ایران با حمایت از فلسطین از اهم این موارد بود.

نجفی خوشرودی افزود: در این جلسه تاکید شد که توسعه‌های مختلف علیه ملت فلسطین طی چند دهه گذشته به جایی نرسید و در کنفرانس بحرین نیز به جایی نخواهد رسید. در آستانه روز قدس همسویی موضوعی بین موضوع ایران و موضوع فلسطین قابل توجه بوده و بخشی از راهبرد کلانی است که برای ایجاد فشار و تفرقه در جهان اسلام دنبال می‌شود.

مصطفی زمانیان و عادل آذر عضو ستاد راهبری تحول دولت شدند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا