فراخوان جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین در نمایشگاه قرآن اعلام شد

به گزارش ایسنا، در این نشست خبری، حجت‌الاسلام والمسلمین عرفاتی در سخنانی با اشاره به حمایت شبکه قرآن و معارف سیما از تولید محتوای قرآنی، گفت: یکی از سیاست‌های این شبکه تصویرسازی محتوایی است؛ دغدغه‌ای که وجود دارد این است که بتوانیم به معارف و سخنان معرفتی و تربیتی، جنس تلویزیونی بدهیم که در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.
وی افزود: به شدت از طرح‌هایی مانند جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین استقبال می‌کنیم و امیدواریم این اقدام، شروعی باشد برای حرکت به سمت تولید فیلم‌های بلند و تله‌فیلم.
عرفاتی با تاکید بر این‌که باید مسائل معرفتی در ساختار جذاب به مخاطب ارائه شود، گفت: از کارهای قابل طرح در رسانه ملی حمایت خواهیم کرد و حاضر هستیم بر اساس این طرح‌ها، اعتماد نو به نقل از برنامه‌سازی کنیم.
همچنین شوشتری رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی، یکی از وظایف اصلی این سازمان را به‌روز کردن امکانات و ایده‌ها در خصوص نیازهای جامعه عنوان کرد و افزود: از آنجا که معتقدیم قرآن کتاب زندگی است و راه هدایت بشر به دست خود بشر با الهام از کلمات و آیات قرآن امکان‌پذیر است، با توجه به اتفاقاتی که در جامعه و دنیای مدرن افتاده بتوانیم این کلام را بر روی ابزار، وسایل و مؤلفه‌های جدید سوار کنیم.
وی با اشاره به اقدامات جدید و پیش روی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان، افزود: یکی از اقدامات جدیدی که قرار است سازمان فعالیت‌های قرآنی انجام دهد برگزاری جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای است که توسط مرکز چندرسانه ای مبین اجرایی خواهد شد.
شوشتری با تشکر از شبکه قرآن و معارف سیما و سازمان بسیج مستضعفین به دلیل حمایت از برگزاری جشنواره فیلم مبین، گفت: یکی از اقداماتی که باید در رابطه با این جشنواره انجام دهیم این است که به سمت بین‌المللی کردن جشنواره حرکت کنیم و حتماً به دنبال این اتفاق برای سال‌های آینده خواهیم بود.
وی ادامه داد: از دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه‌های سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان راه‌اندازی LMS و MLMS به منظور آموزش قرآن مجید از طریق فضای مجازی به زبان‌های مختلف است.

هنوز ادعای تولید سرودی که در همه مدارس توسط دانش آموزان خوانده شود را نداریم
هم اکنون بخوانید

راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی سازمان قرآنی و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی از دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه‌های آتی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان است که از سوی شوشتری مطرح شد و وی گفت: مطالعات در این زمینه صورت گرفته و موافقت‌های ضمنی در این رابطه دریافت شده و امیدواریم در آینده این شبکه را راه‌اندازی کنیم و سرویس‌های بیشتری ارائه کنیم و حضور بهتری را در فضای مجازی داشته باشیم.
در بخش دیگری از نشست خبری جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین، جواد نصیری در مورد اعتماد نو به نقل از برنامه‌های این جشنواره گفت: تیزر و آنونس این جشنواره از دو طریق شبکه مجازی و صدا و سیما منتشر می‌شود که طی دو هفته آینده این اتفاق رخ خواهد داد.
وی با بیان این‌که ۱۴ موضوع در حوزه قرآن، معارف و اهل بیت (ع) پیش‌بینی شده است، گفت: سبک زندگی، آموزه‌های اخلاقی، قصص قرآنی، ایثار و شهادت، سیمای پیامبر (ص)، نیکی به پدر و مادر، صله رحم، نماز و واجبات الهی، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم، کسب روزی حلال، انفاق، جهاد، پوشش و عفاف، توجه به محیط زیست و آسیب‌های اجتماعی موضوعاتی است که برای این جشنواره پیش‌بینی شده اما علاقه‌مندان می‌توانند موضوعات دیگری در زمینه قرآن و عترت را مورد توجه قرار دهند.
نصیری در مورد نحوه ارسال آثار افزود: بهترین و سریع‌ترین درگاه برای ارسال آثار سایت مرکز مبین به آدرس MOBINMEDIA.COM است که هم برای ثبت‌نام و هم برای ارسال آثار بخشی را در نظر گرفته است؛ همچنین رباتی طراحی خواهد شد که در فضای مجازی آثار را برای جشنواره ارسال کند؛ در سرویس جی میل و گوگل درایو نیز فضایی پیش‌بینی شده تا کاربران بتوانند آثار خود را ارسال کنند.
وی افزود: تمامی آثار در شبکه اینستاگرام جشنواره و همچنین صفحه آپارات به نمایش درمی آید تا مورد بازدید مردم قرار گیرد.
وی در مورد داوری آثار جشنواره فیلم مبین گفت: بخش داوری از سوی تعدادی از کارشناسان و صاحب‌نظران سرشناس صورت خواهد گرفت که در طول برگزاری جشنواره معرفی خواهند شد.
نصیری با بیان این‌که آثار در سه بخش داوری خواهند شد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند در سه بخش فیلم‌برداری با گوشی همراه، فیلم حرفه‌ای و بخش مردمی آثار خود را در معرض داوری قرار دهند.

سال ۲۰۲۰ در انتظار دیدن چه فیلم‌هایی باشیم؟
هم اکنون بخوانید

دبیر جشنواره فیلم مبین در مورد بخش مردمی گفت: تمامی آثار در شبکه‌های مجازی و آپارات بارگذاری خواهند شد و سه اثر برتری که بیشترین بازدید مردمی را داشته باشند معرفی خواهند شد.
نصیری با اشاره به زمان‌بندی جشنواره نیز گفت: از امروز سوم خرداد جشنواره آغاز به کار خواهد کرد و طی ۱۰ روز آینده سایت جشنواره برای ثبت‌نام و ارسال آثار باز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند به مدت ۲ ماه آثار خود را در درگاه سایت بارگذاری کنند. حدود ۲۰ روز نیز داوری آثار به طول می‌انجامد و نهایتاً در مهر مراسم اختتامیه و اعلام نتایج برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا