تروریست شخص ترامپ است

وزیر امور خارجه کشورمان درباره اظهارات سخیف دونالد ترامپ که ملت ایران را تروریست خطاب کرده است، گفت: آقای ترامپ با اظهارات خودش نشان داده اولاً تاریخ نمی‌داند و ثانیاً مردم ایران را نمی‌شناسد و ثالثاً ثابت کرده است که ادعاهای او و همکارانش در حمایت از مردم ایران چقدر دروغ است.

به گزارش اعتماد نو، محمد جواد ظریف در حاشیه سفرش به اسلام‌آباد و دیدار با مقامات مختلف سیاسی و نظامی این کشور در جمع پایگاه خبریان اظهار کرد: ما در این دیدارها درباره اقدامات آمریکا علیه ایران و جنگ اقتصادی و تلاش آن برای ایجاد فشار اقتصادی که در واقع تروریسم اقتصادی است صحبت کردیم و این‌که چگونه کشورها باید در برابر زیاده‌طلبی‌ها و قلدری آمریکا ایستادگی کنند.

وی هم‌چنین گفت که در این دیدارها، درباره ضرورت همکاری کشورهای اسلامی در مقابله با طرح‌هایی که ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منطقه و فلسطین دارند از جمله طرح “معامله قرن” که تلاشی برای نابودی آرمان فلسطین است صحبت کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره مواضع رهبران سیاسی و نظامی پاکستان نسبت به تحولات منطقه‌ای تصریح کرد: پاکستان دوست و همسایه ماست. ملاحظاتی درباره روابطش با سایر کشورها در منطقه وجود دارد اما خوشحالیم که دولت پاکستان کاملاً دیدگاه‌های ایران را درک می‌کند و فشار آمریکا بر ایران را غیرقابل قبول می‌داند.

ظریف درباره اظهارات سخیف دونالد ترامپ که ملت ایران را تروریست خطاب کرده است، گفت: آقای ترامپ با اظهارات خودش نشان داده اولاً تاریخ نمی‌داند و ثانیاً مردم ایران را نمی‌شناسد و ثالثاً ثابت کرده است که ادعاهایش و همکارانش در حمایت از مردم ایران چقدر دروغ است. چند روز قبل اعلام کرد که پایان ایران خواهد بود که ایران پایان او را خواهد دید اما او هیچ‌گاه پایان ایران را نخواهد دید. ایران هزاران سال بوده و خواهد بود و یک کشور تازه به دوران رسیده نمی‌تواند این گونه درباره ایران صحبت کند. این مساله نشان می‌دهد ترامپ حتی در ظاهرسازی نمی‌تواند خوب عمل کند و نیات واقعی و درونی خود را درباره مردم ایران بروز می دهد.

سفیر ایران در عراق وارد بغداد شد
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: او بارها مردم ایران را با لقبی که فقط برازنده خودش است یعنی “تروریسم” هست متهم کرده است. او اعلام کرده که علیه مردم ایران جنگ اقتصادی می‌کند و این جنگ یعنی ترور و تلاش برای تهدید یک دیدگاه سیاسی از طریف فشار اقتصادی و جلوگیری از فروش غذا و دارو و مواد اولیه آن هم برخلاف دستور دیوان بین‌المللی دادگستری. اگر کسی تروریست است شخص ترامپ است نه جمهوری اسلامی ایران که همواره در منطقه در صف اول مبارزه با تروریسم بوده است و حمایت ما از مردم عراق و سوریه توسط مردم این کشورها بارها مورد قدردانی قرار گرفته و این مساله‌ای است که همه به آن اذعان دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: درباره مسایل مرزی ما و پاکستان توافق‌هایی داریم که در زمینه مرز همکاری بیش‌تری داشته باشیم تا در آینده این‌گونه اتفاقات نیفتد. پاکستانی‌ها قول دادند برای بازگرداندن مرزبانان باقی مانده ما که هنوز آزاد نشده‌اند تلاش حداکثری خود را به کار گیرند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا