نمایشگاه قرآن، دیپلماسی قرآنی را در جهان اسلام تبیین می‌کند

به گزارش ایسنا، اصغر مسعودی گفت: در زمانی که دین را افیون جامعه می‌دانستند، حضرت امام خمینی (ره) با حضور و حمایت گسترده مردم یک انقلاب دینی و ارزشی را شکل دادند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز کشور ما دوری از مفاهیم عمیق قرآنی است، گفت: شعارهای خوبی در این زمینه داریم که باید عملکردمان نیز به این شعارها نزدیک شود.

مسعودی اظهار کرد: تمام فعالیت‌هایی که در حوزه قرآن صورت می‌گیرد اعم از آموزش قرائت، حفظ و آشنایی با مفاهیم قرآن اقدامات بسیار خوبی است.

وی تأکید کرد: ما معتقدیم راه برون‌رفت از مشکلات جامعه و جهان بشریت توجه به پیام‌ها و محتواهای قرآنی است که باید مورد توجه تمام بخش‌ها قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز گفت: نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است، جایگاه ویژه‌ای دارد و استقبال خوبی که مردم از این نمایشگاه داشتند نشان از این جایگاه و اهمیت ویژه دارد.

مسعودی گفت: نمایشگاه قرآن تنوع خوبی داشته که بسیار ارزشمند و سودمند است. به ویژه بخش بین‌الملل که شاهد حضور ۱۶ کشور در این بخش هستیم. علی‌رغم تبلیغات گسترده‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته نمایشگاه قرآن می‌تواند پیامی برای جهان اسلام داشته باشد و در کنار دیپلماسی فرهنگی و سیاسی، دیپلماسی قرآنی را تبیین کند.

انتهای پیام

عملکرد نسل آینده ایران را الگوهای امروز نوجوانان می‌سازند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا