مخالفت دانشگاه تل‌آویو با اختصاص یک نمازخانه دائم برای دانشجویان مسلمان

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت، در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ دانشگاه تل‌آویو؛ که بزرگ‌ترین دانشگاه اراضی اشغالی است، یک نمازخانه موقت برای ادای نماز در ماه مبارک رمضان اختصاص داده بود، اما دانشجویان مسلمان این دانشگاه به یک نمازخانه دائم در طول سال تحصیلی نیاز داشتند، به ویژه اینکه نمازخانه‌های خارج از دانشگاه هم بسیار دور است.

به نوشته هاآرتص، دانشگاه تل‌آویو طی هفته‌های اخیر دو نمازخانه برای ادای نماز در ماه رمضان اختصاص داده که یکی از آنها در بخش جنوبی دانشگاه و دیگری در محوطه شمالی آن در ساختمان دانشکده پزشکی قرار دارد. این دانشگاه اعلام کرده است که این نمازخانه‌ها موقت بوده و پس از پایان ماه رمضان برای کارهای دیگری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در این راستا، محمد خلایله، دانشجوی رشته دندان‌پزشکی می‌گوید، نمازخانه دانشکده بدون اعلام قبلی، در ماه ژانویه بسته شد و نمازخانه جایگزینی برای دانشجویان اختصاص داده نشد.

وی افزود: هنگام نماز ظهر متوجه شدیم که درب این نمازخانه بسته است، در حالی که در آن قرآن، سجاده‌ها و چادر نماز زنان قرار داشت.

پس از بحث و جدل‌های دو ساله میان دانشجویان مسلمان و اداره دانشگاه تل‌آویو، در سال ۲۰۱۷ یک نمازخانه داخل این دانشگاه آن هم تنها در ماه رمضان برای دانشجویان مسلمان اختصاص داده شده بود.

انتهای پیام

ادامه تظاهرات مردمی در مناطق تحت تصرف نیروهای سوریه دموکراتیک
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا