گام‌های اساسی زندگی مهدوی

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل در نشست زندگی مهدوی که از سوی بخش عترت در سالن نشست‌های نمایشگاه قرآن برگزار شد اظهار کرد: در زندگی مهدوی این‌گونه نیست که امام به سمت مردم برود و یا مردم از امام دعوت کنند که بیاید؛ بلکه این جامعه است که باید به سمت امام برود و خود را آماده سفر به سمت امام کند.

کفیل تصریح کرد: در جامعه شیعی در طول تاریخ افراد مهدوی کم نداشتیم اما آنها زندگی‌شان را بر اساس آمدن امام پایه‌ریزی کردند در حالی که باید تعریف خود را در در این زمینه تغییر دهند به طوری که مهیای سفر به سمت امام باشند و حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در زندگی مهدوی باید افق، هدف و نگاه داشته باشیم، اظهار کرد: باید وسایل سفر خود را برای حرکت آماده کنیم و خود را مهیا کرده باشیم؛ زندگی وقتی امام زمانی می‌شود که مقصد داشته باشیم و مقصد ما امام زمان (عج) باشد.

کفیل گفت: برای رسیدن به مقصد که همان امام زمان (عج) است، باید جایگاهی را برای خود تعریف کنیم که جایگاه رهبری است؛ یعنی ما باید بخواهیم که در نظام حکومت امام زمان (عج) رهبر شویم.

وی گام سوم زندگی مهدوی را داشتن امید عنوان کرد و افزود: برای اینکه فرد در جامعه مهدوی رهبر شود، باید امید داشته باشد و با این امید، اطرافیان را نیز همراه کند.

کفیل اظهار کرد: گام چهارم نیز این است که جامعه را برای رساندن به زندگی مهدوی با خود همراه کند.

«معشوق آینه» برنده جایزه بهترین فیلم نوستالژیک از جشنواره کالرتیپ استرالیا
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =

دکمه بازگشت به بالا