شتاب نوسان قیمت‌ها در بورس کم شد

به گزارش ایسنا، مدتی است که سهم‌های بزرگ فلزی مدنی در کنار پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها در کلیت معاملات بازار سهام تأثیر بسزایی دارند. این شرکت‌ها عمدتاً صادرات‌محور هستند و می‌توانند برای کشور ارزآوری داشته باشند و این موضوع سبب شده در کنار انتظارات از آینده مورد استقبال نوسان‌گیران بازار سهام قرار گیرند.

تحلیل‌های خرید و فروش در بازار سهام در این روزها فارغ از مقدار تولید این شرکت‌ها صورت می‌گیرد. چه بسا شرکت‌هایی که میزان تولیدشان کاهش یافته باشد اما به دلیل افزایش قیمت ارز و نرخ تورم از خرید سهام آنها استقبال می‌شود، در نتیجه این موضع نشان از رونق اقتصاد ندارد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۳ واحد رشد کرد و تا عدد ۲۱۲ هزار و ۸۱۲ واحدی بالا رفت. شاخص کل هم وزن نیز با ۴۰۰ واحد افزایش تا رقم ۴۷ هزار و ۱۴۸ واحدی افزایش یافت.

در عین حال شاخص آزاد شناور ۲۸۱ واحد رشد کرد و تا عدد ۲۳۹ هزار و ۶۷۸ بالا رفت. اما شاخص بازار اول با ۴۵ واحد کاهش عدد ۱۵۹ هزار و ۹۳۶ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار دوم نیز با ۷۷۵ واحد رشد تا عدد ۴۹ هزار و ۱۱۰ واحدی بالا رفت.

امروز نمادهایی در گروه محصولات شیمیایی، مخابرات و فنی مهندسی بیشترین تأثیرات را روی شاخص‌های بازار سهام داشتند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا و پتروشیمی فجر هر کدام به ترتیب ۱۵۵، ۱۲۵ و ۸۸ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. در عین حال پتروشیمی پارس، شرکت ارتباطات سیار ایران و پالایش نفت تبریز هر کدام به ترتیب ۱۴۴، ۱۲۹ و ۸۴ واحد تأثیر افزاینده روی نماگرهای بازار داشتند.

رشد قیمت دلار در بازار
هم اکنون بخوانید

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات حجم معاملات به نزدیک ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش آنها عدد ۱۱۹ میلیارد تومان را تجربه کرد. در این گروه بسیاری از سهم‌ها از جمله سایپا، پارس خودرو و زامیاد بیش از چهار درصد افت قیمت پایانی را تجربه کردند اما در طرف مقابل الکتریک خودروی شرق و قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی زر و کمک فنر ایندامین از جمله نمادهایی بودند که بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

در گروه فلزات اساسی نیز ۱۴۶ میلیون سهم به ارزش ۹۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت. این گروه نیز از گروه‌هایی با ارزش معاملات بالا در دادوستدهای امروز بود. اما در عین حال بیشتر سهم فلزات اساسی کاهش قیمت را تجربه کردند.

اما سهم‌های مربوط به گروه مواد و محصولات دارویی اکثراً با افزایش قیمت مواجه شدند و تعدادی از سهم‌ها توانستند رشد بیش از چهار درصد را تجربه کنند.

دیگر گروه پر معامله امروز گروه محصولات شیمیایی بود که با جابجایی ۱۳۰ میلیون سهم ارزش معاملات بیش از ۸۸ میلیارد تومان داشت. همچنین پس از این گروه بانک‌ها و فرآورده‌های نفتی بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱,۰۵۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار به رقم ۲۹۰ هزار و ۲۶۴ نوبت رسید.

آیفکس نیز با ۲۰.۸۵ واحد رشد رقم ۲۶۳۳ را تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۶۷۴ میلیارد تومان رسید. همچنین حجم معاملات این بازار عدد ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

وزارت کشاورزی مسئول تنظیم بازار میوه شب عید شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا