خسارت سیل به ۲۰۰ هکتار باغ انجیر در پلدختر

به گزارش ایسنا، سید موسی خادمی در بازدید از مناطق سیل زده استان با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های نسبی لرستان در بحث کشاورزی وجود باغات انجیر بود، اظهار کرد: حدود ۱۸۰۰ هکتار باغ انجیر در پلدختر داریم و رتبه اول تولید انجیر سیاه در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در سیل بخش عمده‌ای از باغات دچار مشکل شدند، تصریح کرد: حدود ۲۰۰ هکتار باغ انجیر پلدختر از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد دچار آسیب شده‌اند. ۵۰ هکتار از باغات انجیر پلدختر به طور ۱۰۰ درصدی از سیل آسیب دیده‌اند و کار پاکسازی گل و لای در ۱۵۰ هکتار از این باغات در جریان است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه یک تا یکی و نیم متر گل و لای اطراف درختان است و کار برداشت گِل در بین درختان سخت است، ادامه داد: در حال حاضر اطراف درختان را یک مقدار تخلیه کرده‌اند و دستگاه‌های لازم وارد باغات شده‌اند و کار می‌کنند.

خادمی افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک کشاورزان و نیروهای جهادی و زحمات مجموعه جهاد کشاورزی بخش عمده‌ای از باغات را برگردانیم.

وی با بیان اینکه این‌طور نیست که ۱۰ هزار شغل به طور کامل دچار مشکل شده باشند، تصریح کرد: تلاش خوبی دارد می‌شود که باغات را پاکسازی کنیم، بازهم تلاش می‌کنیم امکانات را افزایش دهیم.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه آب و برق روستاها به طور کامل برقرار شده است، گفت: به دلیل اضطرار مجبور شده‌ایم به طور موقت کار را در حوزه آب و برق انجام دهیم و ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشند؛ این امر نیازمند تثبیت است و امیدواریم با تأمین منابع و اعتبارات کارهای اساسی را در بخش زیرساخت‌ها انجام دهیم.

بهره‌برداری و عملیاتی سازی 145 کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی
هم اکنون بخوانید

خادمی با اشاره به اینکه در حوزه شیوع بیماری هم تا امروز مشکل خاصی گزارش نشده و مراقبت‌ها هم در حال انجام است، اظهار کرد: باید مراقبت‌ها را افزایش دهیم. هنوز برخی در چادرها هستند و هوا گرم است لذا باید تلاش کنیم بهداشت لازم برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مورد خاص و حادی در مورد شیوع بیماری در منطقه گزارش نشده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا