فضاهای عمومی در اختیار مردم محلات قرار گیرد

به گزارش ایسنا، محمد سالاری در مراسم آغاز پروژه ساماندهی و ارتقاء کیفی فلکه دوم نیروی هوایی توسط سازمان زیباسازی، با اشاره به تصمیمات مهمی که در خصوص ساماندهی منطقه ۱۳ اتخاذ شده است، گفت: یکی از مهمترین موضوعات بحث بازآفرینی کالبدی و فضایی مجموعه پادگان دوشان تپه با مساحت ۲۲۵ هکتار است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از مساحت این منطقه مربوط به این پادگان است، افزود: با توجه به مشکلات جدی فضاهای باز، فضای سبز و سرانه های خدماتی که محلات اطراف این پادگان دارند امیدواریم بر اساس طراحی ها و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی های معاونت شهرسازی و معماری توسط مشاور ذیصلاح و همچنین اهتمام شهردار تهران و پیگیری های انجام شده بتوانیم با مسولان و مدیران ارشد نیروی هوایی ارتش توافق کنیم و شاهد یک اتفاق برد برد برای شهر باشیم.

سالاری با بیان اینکه اگر این اتفاق رخ دهد نیروی هوایی ارتش نیز به عنوان ذینفع منافع بسیار خوبی به دست خواهد آورد، تصریح کرد: بخش عمده این فضاها می تواند به عنوان فضاهای عمومی در اختیار مردم محلات قرار گیرد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه موضوع ساماندهی و ارتقاء کیفی فلکه دوم نیروی هوایی اتفاق های بسیار خوبی برای منطقه ۱۳ رقم‌می زند، گفت: یکی از مهمترین اولویت های شهر تهران، تبدیل شهر خودرو محور به انسان محور است.

وی ادامه داد: هم اکنون شهر تهران به صورت کامل در اختیار اتومبیل ها قرار گرفته به همین دلیل موضوع توجه به عرصه های سبز و باز و میادین به عنوان پاتوق های اصلی محله و محل حضور مردم در دستور کار قرار گرفته است.

سرقت مسلحانه ۱۳۰هزاردلاری در پوشش مامور مبارزه با مفاسد اقتصادی
هم اکنون بخوانید

سالاری اضافه کرد: ‌رویکردی که دوستان ما در زیباسازی برای ارتقاء و ساماندهی کیفی فلکه دوم نیروی هوایی در نظر گرفته اند مبتنی بر تصمیم مدیریت جدید شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه نگاه انسان محور یکی از اولویت های مهم شهرداری تهران است، گفت: یکی از شاخص های مهم در خصوص تحقق این امر توجه به فضاهای عمومی و آرام سازی شهر است. باز پس گیری فضاهای شهری از خودرو و تحویل آن به شهروندان است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما در این مقطع از تاریخ شهری باید به مطالبه جدی مردم به عنوان دیده بانان شهری توجه کنیم و پروژه هایی از این ‌دست را در نقاطی از شهر به صورت پایلوت اجرا کنیم. امیدواریم این رویکرد در آینده نیز تداوم پیدا کند.

سالاری اضافه کرد: امیدوارم مسوولان زیباسازی با نگاه فرهنگی در حوزه زیباسازی بتوانند در شهرداری مجموعه ای از اتفاقات مهم ‌را همانند گذشته رقم‌ بزنند چراکه مردم به شدت از چنین پروژه هایی استقبال می کنند.

وی به موضوع نوروزگاه ها در شهر تهران به خصوص میدان راه آهن و باغ فردوس در ایام عید اشاره کرد و گفت: امیدوارم چنین اعتماد نو به نقل از برنامه هایی در طول سال نیز ادامه پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به مدت زمان اجرای پروژه ها، تصریح کرد: زمان اجرای پروژه ها نباید طولانی شود چراکه این اتفاق نارضایتی مردم را به دنبال دارد. توجه به میدان های پیاده راه یکی از اهداف جدی اعتماد نو به نقل از برنامه پنج ساله شهرداری شده است.

شهرداری تسهیلات رفاهی و معیشتی به رانندگان اتوبوس و تاکسی ارائه دهد
هم اکنون بخوانید

سالاری تاکید کرد: تحقق رویکرد انسان محور و ارتقاء کیفی محیط نیاز به سرمایه گذاری برای تملک ندارد به همین منظور باید میزان‌ بهسازی ها افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: رضایت مندی مردم در بهسازی محیطی و ایجاد فضاهای سبز کوچک مقیاس، تاثیر زیادی در ارتقاء کیفی دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا