سازش ۶۰ درصدی در شورای حل اختلاف زندان یزد

به گزارش ایسنا، محمدرضا حبیبی در حاشیه بازدید شورای معاونین دادگستری استان از زندان مرکزی یزد، افزود: کسب رضایت هفت نفر از اولیای دم و گذشت از قصاص نیز از دیگر تلاش‌های شورای حل اختلاف مستقر در زندان بوده است که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مسئله‌ای مورد تاکید است و بر همین اساس دستورالعمل ویژه‌ای از سوی معاون دادستان کل کشور نیز به استان‌ها ارسال شده است.

این مقام قضائی بر اجتناب از صدور قرار بازداشت جز در موارد الزامی قانونی تأکید و بیان کرد: طبق نظر فقهی ریاست قوه قضائیه در مواردی که مدیون، مدعی اعسار است و دِین هم مسبوق یه ایسار سابق نیست، نباید بازداشت و زندانی شود مگر خلاف ادعای او ثابت شود.

وی در خصوص افراد دربندی که توان پرداخت مهریه یا نفقه را ندارند نیز گفت: وقتی فردی به واسطه عدم شغل و یا توانایی مالی شش ماه در زندان مانده و نتوانسته حتی یک سکه از مهریه خود را بپردازد، باید روند قضائی معسر کلی برای این فرد پیگیری شود تا از رسوب این گونه افراد در زندان جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان در حاشیه بازدید از زندان، ضمن ملاقات با تعدادی از زندانیان و استماع مشکلات و دغدغه‌های آنان، موارد قانونی را به مددجویان متذکر و دستور مساعد قانونی جهت پیگیری موضوعات مطرح شده، صادر کرد.

انتهای پیام

لایحه «اصلاح قانون ‎به‌کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری» در نوبت بررسی است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا