آغاز اجرای طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در ۳۱ استان

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، طاهر موهبتی، امروز ۲۱ اردیبهشت، در نشست هم اندیشی با اصحاب حوزه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از مشکلات و نواقص جدی در سازمان بیمه سلامت و کلان کشور این است که با یکدیگر صحبت نمی‌کنیم و همچنین بین مردم و مسئولان نیز ارتباطی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در خلأ ذهنی و بدون گفتمان دو طرفه تصمیم گیری کرده و بخشنامه صادر می‌شود و این بخشنامه‌ها در ادارات نصب می‌شود و ضرر این بخشنامه‌ها متوجه مردم می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه سال ۹۸ سال خوبی برای اعتبارات نیست و باید تخصیص ۶۰ درصد منابع را در نظر گرفت، بیان کرد: اکنون ۴۰ میلیون نفر در ایران از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.

وی افزود: سال ۹۸ نباید به سمت و سوی ساخت دانشکده و بیمارستان رفت چراکه منابع مالی با مشکل مواجه شده است.

وی بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌های بیمه سلامت نیز در دست اجرا است و با اجرایی شدن آن فرد بیمه شده می‌تواند به داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز درمانی و تشخیصی مراجعه و از خدمات بهره گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه ذات سازمان الکترونیک در حرکت و فرآیند بلوغ پیدا می‌کند، تصریح کرد: طرح رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری نیز در حال حاضر در ۶۰ بیمارستان انجام شده و تا پایان سال به ۵۰۰ بیمارستان دولتی افزایش خواهد یافت.

موهبتی با بیان اینکه بیمه سلامت در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، ایرانیان و بیمه همگانی سلامت خدمات خود را ارائه می‌دهد، افزود: ۲۲ میلیون نفر از بیمه شدگان سلامت مربوط به صندوق روستاییان و عشایر هستند.

وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته در منابع صندوق بیمه سلامت نرخ رشد مرکب ۲۶ درصد و مصارف نیز ۴۲ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: سال ۹۵ به مقدار ۴,۵۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم که دولت هشت هزار میلیارد تومان اوراق چاپ کرد؛ در غیر این صورت ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ضرر انباشته داشتیم.

دستگیری ۹ سارق دیواره‌های صوتی بزرگراه‌های پایتخت
هم اکنون بخوانید

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون در منابع، فرآیندها و مصارف اقدامات خوبی انجام شد از جمله اینکه بیمه سلامت رایگان هدفمند شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بدهی بیمه سلامت به مؤسسه‌های طرف قرارداد، پزشکان و بیمارستان‌ها ۳.۵ تا چهار ماه است.

موهبتی یادآور شد: اقداماتی دیگری از جمله رفع هم پوشانی، کاهش هزینه‌های اضافی و رسیدگی اسناد بستری الکترونیکی انجام شده و یا در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه زندانیان نیز به زودی طبق یک تفاهم‌نامه‌ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت، گفت: پایگاه بیمه شدگان درمان کشور بر اساس اعتماد نو به نقل از برنامه توسعه ششم در سازمان بیمه سلامت تا شش ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، طاهر موهبتی، امروز ۲۱ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۸۵ درصد از این جمعیت از بیمه رایگان برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲۴۰۰ قلم دارو تحت پوشش خدمات بیمه سلامت ایران است، گفت: همچنین ۷۰ هزار بیمار خاص در سازمان بیمه سلامت وجود دارد که از این تعداد ۵۰ بیمار خاص در خراسان جنوبی است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیشترین جمعیت بیمه شده در صندوق روستاییان و عشایر با ۲۲ میلیون نفر بوده و کمترین جمعیت بیمه شده در صندوق ایرانیان است.

موهبتی تصریح کرد: ۴۴ هزار ارائه دهنده خدمت در کشور وجود دارد و در خراسان جنوبی نیز ۳۰۵ مرکز درمانی، بیمارستان پاراکلینیک، دندانپزشک و پزشک عمومی طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت است.

اختصاص ۲۰ درصد بودجه آموزش شوراهای سراسر کشور به شورای عالی استان‌ها
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه افراد تحت پوشش بیمه سلامت سالانه حدود ۲۰۰ میلیون مرتبه به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، ادامه داد: ۲ میلیون نفر بین سازمان بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی رفع همپوشانی شدند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: پایگاه بیمه شدگان درمان کشور بر اساس اعتماد نو به نقل از برنامه توسعه ششم در سازمان بیمه سلامت تا شش ماه آینده راه اندازی خواهد شد و تمام اطلاعات بیمه‌ها در این پایگاه تجمیع می‌شود.

موهبتی اظهار کرد: بیمه رایگان در سازمان بیمه سلامت ویژه گروه‌های نیازمند کشور است و با مساعدت کمیته امداد نیز محرومان شناسایی و تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند.

وی افزود: آئین نامه ارزیابی وسع در کمیسیون تخصصی اجتماعی دولت تصویب شده و به زودی نیز تقدیم صحن علنی مجلس می‌شود و آن‌ها که از بیمه رایگان استفاده می‌کنند دوباره ارزیابی وسع خواهند شد و بر این اساس بیمه رایگان تنها برای دهک‌های پایین جامعه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد خدمات در تعرفه‌های دولتی را پرداخت می‌کند، گفت: حذف دفترچه‌ها در تمام بیمارستان‌های دولتی انجام شده و به زودی نیز دفترچه‌ها در بیمارستان‌های بخش خصوصی حذف می‌شوند.

موهبتی بیان کرد: طرح نسخ الکترونیکی در تمام استان‌ها و در هر استان یک شهرستان به صورت پایلوت انجام می‌شود و در سال جاری ۳۰ درصد شهرهای کشور تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: همچنین طرح رسیدگی الکترونیکی تاکنون در ۶۰ بیمارستان کشور انجام شده و تا پایان سال جاری این تعداد به ۵۰۰ بیمارستان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه زندانیان نیز به زودی طبق یک تفاهم‌نامه‌ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت، گفت: هیچ معذوریت و محدودیتی در بیمه مردم وجود ندارد و هر کسی بخواهد می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 13 =

دکمه بازگشت به بالا