یک روز صف خرید؛ روز دیگر صف فروش

به گزارش ایسنا، هفته اخیر برای معامله‌گران بورس تهران هفته‌ای نسبتاً متفاوت بود. علیرغم اینکه در اولین روز هفته قیمت بیشتر سهم‌ها با رشد مواجه شد و در سه روز میانیِ معاملات، نماگر اصلی بازار با افت چشم‌گیری مواجه شد، در آخرین روز کاری این شاخص باز هم به مدار مثبت بازگشت.

رشد ریسک‌های سیستماتیک و نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی در این روزها سبب می‌شود که معامله‌گران بدون توجه به صورت‌های مالی شرکت‌ها و عوامل بنیادی، رفتار توده‌واری از خود نشان دهند و جو بازار شکننده شود؛ به طوری که در این روزها در نمادهایی صف‌های خرید بدون هیچ دلیل بنیادی به صف‌های فروش بدل می‌شود یا بالعکس.

روز چهارشنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در کانال ۲۲۰ هزار واحدی قرار داشت اما نوسانات یاد شده سبب شد در آخرین روز کاری هفته گذشته این شاخص به نیمه کانال ۲۱۱ هزار واحدی نزدیک و با حدود به چهار درصد افت روبرو شود.

در تاریخ یاد شده شاخص آزاد شناور در ابتدای کانال ۲۴۸ هزار واحدی قرار داشت اما این شاخص در مدت پنج روز کاری ۱۱ هزار و ۱۱۱ هزار واحد افت کرد و در تراز ۲۳۶ هزار و ۹۴۴ واحدی قرار گرفت و در نتیجه افت ۴.۴۸ واحدی را به ثبت رساند.

نگاهی به حجم معاملات نشان می‌دهد که در هفته اخیر ۲۷ میلیون و ۳۱۴ هزار سهم نسبت به هفته قبل بیشتر معامله صورت گرفته است. این عدد بیان می‌کند که حجم معاملات ۱۱ درصد نسبت به هفته گذشته رشد داشته است. در عین حال ارزش معاملات نیز نسبت به هفته قبل چندان تفاوتی از خود نشان نداد و به یک درصد رشد بسنده کرد.

اینترنت کدام سایت‌های دانشگاهی رایگان نیست؟
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا