کوهکن: اقدام متقابل ایران کاملا در چارچوب منافع مردم است

محسن کوهکن در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران کاملا در چارچوب مصالح و منافع مردم است.

نماینده مردم لنجان در مجلس ادامه داد: هنر و تلاش ما باید همواره این باشد که در برابر چالش‌هایی که دشمنان جمهوری اسلامی به وجود می‌آورند منفعلانه رفتار نکنیم؛ بلکه تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و از آنجا که صادقانه و به طور تمام و کمال به تعهدات‌مان در برجام عمل کردیم از موضع برتر و طلبکارانه با کشورهای اروپایی رفتار کنیم.

وی ادامه داد: باید ضمن حفظ و مراعات کلیه موازین و چارچوبهای بین‌المللی، تهاجمی رفتار کنیم. آمریکایی‌ها در تداوم تحریم‌ها دچار اشتباهی شدند که شاید خودشان هم متوجه اشتباهشان نباشند. سیاستمداران این کشور با سیاسی کردن برجام کار را به جایی رساندند که نتوانیم حتی از عواید دارویی، پزشکی و درمانی غنی‌سازی اورانیوم استفاده کنیم. ممنوعیت خرید و فروش اورانیوم ایران حتی در سطح تامین نیازهای پزشکی و دارویی، پس از یک سال صبر مقامات کشورمان را لبریز کرد چرا که برای تامین نیازهای پزشکی و دارویی به رادیوداروها و سایر تجهیزات پزشکی همه راه‌ها را بستند و اروپایی‌ها نیز نیاز ایران به این مواد را تامین نکردند.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: از ابتکارات جمهوری اسلامی در مقطع حاضر این است که یک تهدید تحریمی را به فرصتی بسیار خوب تبدیل کرد و اگر در بخش‌های اقتصادی و غیرهسته‌ای هم به همین شیوه اقدام کنیم قطعا می‌توانیم تحریم‌ها را بی‌خاصیت و دشمنان جمهوری اسلامی را خلع سلاح کنیم و بنده  تصمیم اخیر شورای عالی امنیت ملی را در راستای منافع مردم می‌دانم. مردم بدانند که مسؤولان هیچگاه منافع مردم و کشور را فدای مصالح غیرواقعی نمی‌کنند.

آلمان از تهدیدات زرادخانه تسلیحات رژیم صهیونیستی برای جهان چیزی نمی‌گوید
هم اکنون بخوانید

نماینده مردم لنجان در مجلس بیانیه شورای عالی امنیت ملی را از پشتوانه قوی حقوقی برخوردار دانست و افزود: تصمیم اخیر مسؤولان نظام که در قالب بیانیه شورای عالی امنیت ملی نمود یافت، باید هر چه سریعتر اجرایی شود. تصمیم جدید جمهوری اسلامی ایران پشتوانه قوی حقوقی در حوزه حقوق بین‌المللی داشته و از  پشتوانه قانونی و مفاد توافقنامه برجام نیز برخوردار است. آمریکا از برجام خارج شد اما جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج نشد و اکنون نیز خارج نشده است.

کوهکن از احتمال هم‌موضع شدن اروپایی‌ها با سران آمریکا در مسئله تحریم های ایران  سخن گفت و افزود: اگر در پی تصمیم جدید جمهوری اسلامی ایران، کشورهای اروپایی به زمین آمریکایی‌ها رفته و در کنار آنان قرار بگیرند و موضع آمریکایی‌ها تبدیل به موضع اروپایی شود، تکلیف همه روشن می‌شود. اروپایی‌ها طی یک سال گذشته جز اتلاف وقت و تظاهر به پایبندی به برجام هیچ عمل دیگری انجام ندادند در حالی که جمهوری اسلامی ایران نیازمند اقدامات واقعی و عملی در چارچوب مفاد برجام بود.

وی ادامه داد: شک نکنید ایستادگی روی مواضعی که از مبنای قانونی و حقوقی برخوردار است و از مصالح و منافع مردم و کشور دفاع می کند موجب پیروزی ایران بر زورگویی کشورهای غربی می‌شود. این تجربه موفق در جنگ تحمیلی و مقاومت مردم غزه کاملا ملموس است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا