اشتغال زایی ۱۵۰ نفری بانوی کارآفرین با چیپس میوه

آرزو سلطان زاده بانوی ۴۰ ساله، دانش آموخته رشته کشاورزی در گفت و گو با پایگاه خبری ایسنا با اشاره به اینکه کار تولید چیپس میوه و عرقیات گیاهی را از سال ۹۵ با اعتبار ۵۰ میلیون تومان در یک کارگاه کوچک در شهر ارومیه شروع کرده است تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش بازار فروش در تلاش هستیم با توسعه کارگاه و تجهیز دستگاه‌ها به تولید با تناژ بالا و همچنین صادرات دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه در اوایل شروع به کار میزان اشتغال زایی مستقیم ۱۰ نفر و غیر مستقیم ۲۰ نفر بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این کارگاه برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده که با توسعه کارگاه این تعداد افزایش خواهد یافت.

این بانوی کارآفرین، درآمد حاصل این کار را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: با حمایت مسئولان استانی می‌توان جوانان جویای کار بیشتری وارد این کار بشوند ولی متأسفانه حمایت مسئولان استانی از تولید کنندگان و کمک به بازار یابی محصولات تولیدی بسیار کم است.

سلطان زاده اظهار کرد: تولید کنونی این کارگاه ۶ تن است که بعد از ماه رمضان و توسعه کارگاه میزان تولید ماهانه به ۲۰ تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این کارگاه علاوه بر چیپس میوه انواع پودر میوه، انواع دم نوش و گیاه دارویی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

سلطان زاده یادآور شد: طبق توافقات صورت گرفته در سال جاری محصولات خود را به کشورهای گرجستان، عراق، ترکیه، امارات و قطر صادر خواهیم کرد.
انتهای پیام

مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه استان کشور
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا