فشار مضاعف بر دولت ترامپ با درگیر شدن در چند جبهه سیاست خارجی

به گزارش ایسنا، پایگاه هیل در این گزارش خود می‌نویسد: «در ماه‌های گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به صورت جداگانه با هر یک از کشورهای مذکور در مناقشه قرار داشته و اخیراً مذاکرات تجاری دولت او با چین به مرحله‌ای مهم رسیده است.

در جریان این مناقشات دولت ترامپ همچنان روند مذاکره با کره شمالی بر سر خلع سلاح هسته‌ای را حفظ کرده در حالی که ایران و ونزوئلا را نیز با افزایش تحریم‌ها مواجه کرده است.

در روزهای اخیر وضعیت مخاطره‌برانگیز در هر یک از این موارد برای دولت ترامپ تشدید شده است و تلاقی پیدا کردن وقایع باعث شده ترامپ و مشاوران ارشد او با تصمیم‌های مهمی که می‌تواند ارتش آمریکا را درگیر کند، باعث تغییر شکل اقتصاد بشود یا روابط دیپلماتیک را هرچه بیشتر تیره سازد روبه‌رو است.

پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت دولت آمریکا اخیرا به پایگاه خبریان گفت: در وزارتخانه ما چندین مساله به صورت همزمان در دست پیگیری هستند. من فکر می‌کنم وقایع چند روز پیش در رابطه با کره شمالی نشان می‌دهد دنیا یک مکان بسیار پویا است. در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ما برای دیپلماسی تغییری به وجود نیامده است اما منابع، نظامیان و آرایش نیروهای ما مثل قبل است.»

به نوشته پایگاه هیل: «ترامپ همچنان در قبال ایران و ونزوئلا با آزمونی برای خویشتنداری روبه‌رو است و تاکنون دولت او برای تحریک این کشورها متوسل به تحریم شده اما امکان اقدام نظامی نیز در چشم‌انداز روبه‌رو دیده می‌شود.

رابرت منینگ، یک کارشناس ارشد در مرکز امنیت و استراتژی اسکاکرافت در شورای آتلانتیک گفت: دولت ترامپ تاکنون در تشکیل یک ائتلاف علیه مادورو شکست خورده است و دارد مساله ونزوئلا را تبدیل به مساله‌ای بین این کشور و آمریکا می‌کند. چنین چیزی اصلاً برای آمریکا ضرورت نداشته و مضر است.»

عون: برای بازگشت آوارگان سوری، منتظر تحقق راه حل سیاسی در این کشور نیستیم
هم اکنون بخوانید

این پایگاه آمریکایی در ادامه عنوان می‌کند: «دولت آمریکا در حالی دولت مادورو را هدف تحریم قرار داده که همراه با چند کشور دیگر از خوآن گوآیدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا حمایت می‌کند اما این راهبرد هنوز منجر به انتقال قدرت که هدف ابراز شده از سوی دولت آمریکا است نشده است.

چند روز پیش ترامپ در مصاحبه‌ای در پاسخ به سوالی درباره خط قرمزهای احتمالی‌اش در ونزوئلا به نوعی اکراه خود را نسبت به مداخله نظامی در این کشور نشان داد.”

همچنین به گفته منینگ، دولت ترامپ باید در قبال چین و کره شمالی نگرانی بیشتری داشته باشد.

این کارشناس اظهار کرد: شما باید تصمیم بگیرید که اولویتهایتان چیست و منفعت اصلی برای آمریکا چیست. من معتقدم مسائل چین و کره شمالی برای آمریکا مهمتر محسوب می‌شوند و سیاست فعلی کشورمان نسبت به ایران را هنوز نمی‌توانم درک کنم.»

این پایگاه اینترنتی در ادامه تصریح داشت: «دولت ترامپ همچنان که به دنبال توافق با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر سر خلع سلاح هسته‌ای است، صبر و تملق گویی از خود نشان می‌دهد.

روز جمعه گذشته دولت آمریکا به اقدام کره شمالی در آزمایش یک موشک واکنش نشان داد. این اتفاق تلاش‌های ترامپ برای آن که شخصاً با کیم جونگ اون بر سر خلع سلاح هسته‌ای توافق کند را زیر سوال برد.

دولت ترامپ با وجود تاکید برخی منتقدان مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن رهبر کره شمالی همچنان به تلاش‌هایشان برای خلع سلاح شبه جزیره کره متعهد است.

منینگ تصریح کرد: من فکر می‌کنم ما محدویتهای دیپلماسی شخصی و نشستها را دیده‌ایم و به نظر می‌رسد که ترامپ فکر می‌کند دیپلماسی شبیه به بستن یک قرارداد املاک است. اوضاع به این ترتیب خوب پیش نخواهد رفت.»

داعش شهر جنوبی فیلیپین را تصرف کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا