صادرات ماهیان خاویاری مازندران به صفر رسیده است

به گزارش ایسنا، ولی الله نانوا کناری در نشست تخصصی کارگروه اشتغال استان مازندران اظهار کرد: بیکاری دراستان تبدیل به بحران شده و باید با اقدامات مناسب با توجه به ظرفیت مازندران از این شرایط خارج شویم.

وی با اشاره به اینکه شناخت ظرفیت‌های استان مازندران برای رونق تولید و اشتغال امری بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: اگر آببندان های استان احیا شوند می‌توان از ظرفیت آن برای اشتغال و تأمین آب و امنیت در حوزه کشاورزی و اشتغال بهره گرفت.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه‌هایی نظیر نساجی دارای ظرفیت‌های زیادی بودند و اکنون نتوانستیم از آنها بهره مناسب ببریم و این پتانسیل‌ها از بین رفته است، تصریح کرد: کارخانه فیبرو پلاست ظرفیت اشتغال بیش از ۲۰۰ نفری در بابلسر داشت و اکنون ظرفیت آن به کمتر از ۴۰ نفر رسیده است.

وی افزود: شکر سرخ بهنمیر در کشور به عنوان یک برند مطرح است اما متأسفانه نسبت به معرفی و برندسازی این ظرفیت در استان و کشور اقدام نشده تا در کنار آن بتوان به اشتغالزایی گسترده دست زد.

نانوا کناری با یادآوری این امر که مازندران بهترین آب و هوا را برای پرورش ماهیان خاویاری دارد، گفت: یکی از منابع ارزآوری در کشور خاویار بوده اما صادرات مازندران در این بخش صفر است.

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خردادماه امسال، مازندران شاهد برپایی نمایشگاه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان با مشارکت کشورهای حوزه دریای خزر خواهد بود، اظهار کرد: همزمان با این نمایشگاه، همایش رؤسای اتاق‌های بازرگانی حوزه دریای خزر، سفرا، بازرگانان، رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی و همایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در مازندران برگزار می‌شود.

پرداخت سود ۲۵۳ شرکت از طریق سجام
هم اکنون بخوانید

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته با همه جدیت و تلاش در زمینه تسهیلات اشتغال روستایی، ۲۳۹ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات صورت گرفت و از این نظر جز سه استان برتر کشور هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه با پرداخت ۲۳۹ میلیارد تومان تسهیلات، ایجاد پنج هزار اشتغال روستایی پیش بینی شده است، گفت: بانک‌ها تسهیلات باقیمانده را با سرعت بیشتری به متقاضیان برای رونق تولید و اشتغال پرداخت کنند.

خیریان پور با اشاره به اینکه در زمینه اشتغال فراگیر نیز جز دو استان برتر کشور هستیم و ۲۳۸ میلیارد تومان در این بخش تسهیلات پرداخت شده و برای دو هزار و ۶۸۹ نفر با پرداخت آن تسهیلات، شغل ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: ۸۰ میلیارد تومان نیز برای اشتغال مددجویی تسهیلات در نظرگرفته شده بود که تاکنون ۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به چهار هزار و ۲۶۱ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل به زیرساخت‌های اشتغال از قبیل کشاورزی، واحدهای صنفی و واحدهای تولیدی در سال جاری یادآور شد: دستگاه‌های متولی باید نسبت به شناسایی آسیب زیرساختی اشتغال در این حوزه را شناسایی کنند.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از فعالان اقتصادی، رؤسای اتاق‌های بازرگانی و سفرا و غیره در همایش توانمندی‌های اقتصادی شرکت خواهند کرد، اظهار کرد: همایش اقتصادی حوزه دریای خزر خردادماه سال جاری در استان برگزار می‌شود و کشورهای مختلف حوزه دریای خزر در آن شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: از برخی کشورهای حاشیه و همسایه نظیر عراق و اعراب نیز برای شرکت در همایش اقتصادی دعوت به عمل آمده است. مشکل اشتغال فقط با دادن تسهیلات و پول حل نمی‌شود؛ اگر رونق تولید رخ دهد، اشتغال محقق می‌شود.

تشریح دلایل گرانی جوجه یکروزه/ قیمت جوجه کمتر از ۵۰۰۰ تومان نیست
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا