حریری: درصدد انجام اصلاحاتی به نفع تمامی لبنانی‌ها هستیم

به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از النشره، سعد حریری، نخست وزیر لبنان پس از نشست با میشل عون، رییس جمهور این کشور و نبیه بری، رییس پارلمان لبنان گفت‌: موضع ما و رییس جمهور و رییس پارلمان یکی است و ما خواستار انجام اصلاحات در راستای منافع همه لبنانی‌ها هستیم. این موضع علیه بخش مشخصی در کشور نیست. ما فرصت طلایی برای توافق بر سر بودجه واقعی داریم و لبنان از ورشکستگی به دور است و همه بخش‌ها در بودجه و از جمله بخش بانکی سهیم خواهند بود.

وی از رسانه‌ها خواست در انتشار شایعات درخصوص بندهای بودجه جدید مشارکت نکنند.

حریری در ادامه افزود: هیچ لطمه‌ای به اقشار کم درآمد وارد نخواهیم کرد و ۷۰ درصد شایعاتی که درباره بودجه در میان مردم وجود دارد نادرست است و امیدواریم بودجه‌ تا پایان این هفته‌ نهایی شود.

وی خطاب به قضات لبنان گفت‌: مسائل با اعتصاب حل نشده و گفت‌وگو از طریق تحت فشار گذاشتن حاصل نمی‌شود. اوضاع اقتصادی کشور بحرانی است، اما همه راه‌حل‌ها در اختیار ماست.

نخست وزیر لبنان اظهار کرد: عدم تصویب بودجه کل به منظور کاهش کسری سالانه به منزله عملیات انتحاری در اقتصاد کشور خواهد بود.

رییس پارلمان لبنان هم ضمن اشاره به برخی اقدامات و اعتصابات گسترده که طی روزهای اخیر، لبنان شاهد آن بوده است و منجر به تعطیلی مراکز حیاتی کشور شده، بیان‌ کرد: باید سرعت عمل داشت و دولت نباید به تعطیلی کشیده شود، چرا که این مساله تاثیر سوء بر شهروندان لبنانی دارد.

بری با بیان اینکه تصویب بودجه سالانه کشور در آینده نزدیک در اولویت است، از همه گروه‌های سیاسی خواست چانه‌زنی‌ها درباره بودجه و بندهای آن را متوقف کنند. وی نسبت به خطرناک بودن ادامه این اوضاع بدون تصویب بودجه هشدار داد.

دانشمندان می‌گویند کره شمالی احتمالا ۲۰ کلاهک هسته‌ای دارد
هم اکنون بخوانید

لبنان از هفته‌های پیش شاهد موج گسترده‌ای از اعتصابات کارکنان دولت و نیز بازنشستگان ارتش و سازمان‌های امنیتی است که این اعتصاب‌ها در پی اخبار مطبوعات و رسانه‌ها درباره پیش‌نویس بودجه جدید مبنی بر کاهش حقوق کارمندان دولت، بخش دولتی و بازنشستگان صورت گرفته است. این اعتصاب‌های اعتراض‌آمیز منجر به تعطیلی برخی از مراکز حیاتی مانند بندر بیروت شده؛ به گونه‌ای که عملیات نقل‌ و انتقال و تخلیه کالا پیش از ماه مبارک رمضان متوقف شد. همچنین کارمندان بانک مرکزی لبنان دست به اعتصاب زدند که این مساله منجر به فلج شدن کار بانک‌ها و تعطیلی آنها شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا