تملک پلاک‌های اطراف مجموعه "مفخم" بجنورد به کجا رسید؟

مستوفیان در گفت و گو با پایگاه خبری ایسنا با اشاره به اینکه هدف از تملک پلاک‌های اطراف مجموعه تاریخی مفخم ایجاد یک فضای باز شهری برای استفاده عموم مردم است، افزود: از زمان مطرح شدن اجرای این طرح تاکنون ۵۰ درصد از پلاک‌های متعلق به مالکان شخصی خریداری شده است.

وی ادامه داد: قسمت‌های باقی مانده برای تملک پلاک‌های متعلق به راه و شهرسازی و شهرداری است که آنها نیز باید در امر اجرای هرچه سریع‌تر طرح، مشارکت لازم را به عمل آورند.

مستوفیان اظهار کرد: یکی از موارد دیگری که باید برای طرح مذکور انجام شود بیمارستان امام رضا (ع) بوده که بیشتر بخش‌های موجود در این مکان به بیمارستان امام حسن (ع) انتقال یافته و فقط بخش‌های اعصاب و روان و اورژانس باقی مانده که به دستور استاندار باید سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه فضایی را برای آن پیش بینی کنند.

وی با اشاره به مصوب شدن طرح حمایت و احیا بافت‌های تاریخی تصریح کرد: این طرح نیز کمک شایانی به تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر تملک این پلاک‌ها در اطراف این مجموعه تاریخی خواهد کرد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر طی سال گذشته به دستور استاندار تصمیم گرفته شد تا برای این موضوع کارگروهی با عنوان شورای راهبردی ستاد اجرای احیا مجموعه مفخم تشکیل شود که اعضای آن مشخص شده و ابلاغ‌ها نیز آماده اعلام است.

انتهای پیام

«قصه قرن» میزبان هنرمندان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا