ماجرای فروش کارخانه فخرایران چیست؟

محمدرضا فلاح‌نژاد در گفت و گو با پایگاه خبری ایسنا در خصوص خبر مربوط به فروش کارخانه فخر ایران توسط سازمان اتکا گفت: این موضوع توسط یکی از مسئولان اتکا عنوان شده است.

فلاح‌نژاد افزود: فخر ایران چیزی در حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ هکتار وسعت دارد و در این خبر مشخص نیست که منظور اتکا از فروش فخر ایران چیست، اینکه قصد فروش اراضی را دارند یا ۶۰ تا ۷۰ هکتار بخش ساختمان‌های فخر ایران، مشخص نیست.

وی ادامه داد: این سخنان که بدون هماهنگی با شهرستان و بدون در نظر گرفتن حساسیت‌های منطقه‌ای عنوان شده میان مردم نگرانی ایجاد کرده است چون مردم انتظار دارند فخر ایران مرکز تولید و اشتغال باشد، از همین رو موضوع را با استاندار، نماینده شهرستان و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در میان گذاشته‌ایم و در حال مدیریت موضوع هستیم تا آنچه که به نفع شهرستان، استان و کشور است رقم بخورد.

فرماندار نظرآباد خاطرنشان کرد: از آنجایی که فخر ایران زیر نظر وزارت دفاع قرار دارد به دنبال برگزاری یک نشست با وزیر دفاع هستیم تا موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، شرکت ریسندگی و بافندگی فخر ایران» یا «کارخانه نمازی» در سال ۱۳۳۳ خورشیدی به همت حاج محمد نمازی (زاده ۱۲۷۵ در شیراز، درگذشت ۱۳۵۱ در شیراز) در شهرستان نظرآباد از توابع استان البرز تأسیس شد و در سال ۱۳۳۵ با حضور دکتر علی امینی به بهره برداری رسید.

کیفیت پارچه‌های تولیدی آن به حدی بود که لباس فرم ارتش را تأمین می‌کرد و به خارج هم صادرات داشت. سرگذشت این کارخانه شنیدنی و در واقع برگی از تاریخ ایران معاصر است.

تامین 28 میلیارد دلار ارز برای سفارشات ثبت شده طی 9 ماه اخیر
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا