لزوم ارتباط پزشکان زندان‌ها با شبکه پزشکان درمانگر ایدز

به گزارش ایسنا، نشست گزارش پیشرفت نهمین مصوبه جلسه چهاردهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با عنوان چهارمین اعتماد نو به نقل از برنامه استراتژیک ملی کنترل اچ آی وی با حضور دکتر علی‌اصغر فرشاد، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، برگزار شد.

دکتر کازرونی – رییس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت با اشاره به مشارکت ۲۳ دستگاه و نهاد اجرایی در تدوین این اعتماد نو به نقل از برنامه، گزارشی درخصوص پیشرفت کار مصوبه با هدف کاهش موارد جدید ابتلا به اچ آی وی و کاهش ۲۰ درصدی مرگ و میر ارائه کرد.

در این گزارش، اهم دستور کار کمیته نظارت بر اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه، اهم مصوبات کمیته، اقدامات انجام شده، چالش‌ها، درخواست و آمار اچ آی وی تا بهمن ۱۳۹۷ ارائه شد.

براساس این گزارش، از اهم دستور کار کمیته می‌توان به پیگیری اعتبار کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در راستای طرح تقسیم کار ملی وزارت کشور، ارزیابی دستورالعمل‌ها شامل مراقبت و درمان، حمایت و توانمندسازی مراکز ویژه زنان و کاهش آسیب و همچنین از اقدامات انجام‌شده، ادغام خدمات تشخیص مراقبت و درمان در نظام  PHC، ادغام اعتماد نو به نقل از برنامه پیشگیری از انتقال مادر به کودک، تغییر سیاست درمان به “درمان برای همه” و وصل شدن پزشکان زندان به شبکه پزشکان درمانگر ایدز اشاره کرد.

بنابر اعلام وبدا، همچنین از مصوبات این نشست می توان بهره‌گیری از ساختار نظام‌نامه سلامت بین‌بخشی در سطح استان‌ها، توانمندسازی دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌ها با روش‌های اجرایی و مناسب برای اعتماد نو به نقل از برنامه آموزشی کنترل ایدز به تفکیک دستگاه‌ها و تهیه گزارش عملکرد دستگاه‌ها درخصوص اعتماد نو به نقل از برنامه استراتژیک ملی کنترل اچ آی وی را برشمرد.

قاچاق ۲۴ تن مواد اولیه پتروشیمی/ دستگیری سارق گوسفندان در «ری»
هم اکنون بخوانید

گفتنی است در این نشست، نمایندگانی از وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، رفاه، تعاون، کار و امور اجتماعی و سازمان‌های صدا و سیما، زندان‌ها، اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه و بهزیستی حضور داشتند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا