بحث ونزوئلا با اسپانیا بر سر پناه دادن به یک مخالف

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لئوپولدو لوپز، فعال اپوزیسیون ونزوئلا اخیرا به خانه سفیر اسپانیا در کاراکاس پناه برد و در گفت‌وگو با پایگاه خبریان از مردم خواست تا به حمایت از خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا ادامه دهند.

این تحولات واکنش ونزوئلا را در پی داشت و تنش‌های سیاسی میان کاراکاس و مادرید را که از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا می‌خواهد انتخابات جدیدی برگزار کند، تشدید کرده است. هزاران ونزوئلایی به دنبال بحران‌های این کشور به اسپانیا گریخته‌اند.

سفیر ونزوئلا در مادرید در مصاحبه‌ای رادیویی تاکید کرد، اینکه به لوپز اجازه دهند ونزوئلایی‌ها را به حمایت از شورش ترغیب کند “نامناسب” است. او به اقدام تلافی‌جویانه کشورش هشدار می‌داد، تاکید کرد: بسیار عجیب است که لوپز از سکونتگاه این سفیر به عنوان پایگاه عملیاتی و تشویق شورش نظامی استفاده کند.

در همین حال سرپرست وزارت خارجه اسپانیا که به بیروت سفر کرده است، گفت لوپز در سفارتخانه اسپانیا در کاراکاس تنها یک میهمان است و نمی‌تواند از این نهاد دیپلماتیک به عنوان مقر فعالیت اپوزیسیون استفاده کند. او گفت: او میهمان است و به عنوان یک میهمان با او رفتار می‌شود. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که ساختمان سفارتخانه اسپانیا به مرکز فعالیت‌های سیاسی در ونزوئلا تبدیل شود.

لئوپولدو لوپز، فعال اپوزیسیون ونزوئلا چند روز پس از نقض حبس خانگی برای پیوستن به شورش نظامی علیه مادورو راهی سفارت اسپانیا شد. او سال ۲۰۱۴ به اتهام هدایت اعتراضات ضد حاکمیت مادورو بازداشت شد اما به تازگی، مشروط به حبس خانگی آزاد شد. دیوان عالی ونزوئلا دستور بازداشت این عضو اپوزیسیون را داده است اما اسپانیا او را تحویل نمی‌دهد. با این حال اسپانیا گفته است لوپز تنها در داخل خاک اسپانیا می‌تواند درخواست پناهندگی سیاسی بدهد.

اعتراضات لبنانی‌ها برنامه سفارت آمریکا در نزدیکی فرودگاه بیروت را به هم زد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا