نمایندگی ولی فقیه برای هر استانی یک جایگاه رفیع و نقطه پربرکت است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج‌علی‌اکبری در جلسه شورای اداری استان به منظور تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان که امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه رفیع خوزستان در کشور شناخته شده است. خوزستان نماد هویت انقلابی، ولایت‌مداری کشور، دروازه ورود تشیع به کشور و همچنین نماد حماسه و مقاومت ملت ایران است. خوشحالیم که امروز در فضای استانی که مجاهدان شهید در آن نفس کشیدند و قدمگاه شهیدان است، نفس می‌کشیم.

وی با اشاره به شخصیت و خدمات آیت‌الله موسوی‌جزایری نیز گفت: سخن از یک معلم در روز معلم است. سخن از معلم اول استان خوزستان است. او معلم معنویت، اخلاق، شهادت و جهاد است و خدا را شکر چند نسل از مردمان استان خوزستان از محضر این معلم عالی‌قدر بهره‌مند شده‌اند و وقتی می‌گوئیم حضرت آیت‌الله موسوی جزایری یعنی چنین کسی.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: به ویژه این‌که وقتی نام آیت‌الله موسوی‌جزایری برده می‌شود، بلافاصله حوزه به ذهن می‌آید. ایشان با تدبیر درست در بنیانگذاری و تقویت عصر جدید حوزه علمیه کهن استان خوزستان و اهواز نقش بی‌بدیلی را به جای گذاشتند. سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در احیای حوزه علمیه و همچنین پرورش شاگردان فاضل و شایسته چه در سطح استان و چه در کشور داشتند که این مهم یکی از ویژگی‌های آیت‌الله موسوی‌جزایری است. ویژگی دوم او نیز توجه به مسجد و احیای مساجد و ابتکاری که در ارتباط با مساجد استان داشتند که واقعاً فوق‌العاده بود. در کشور نیز یکی از مثال‌های ما در خصوص شیوه مسجدداری و احیای مساجد، معمولاً به استان خوزستان و اهواز ارجاع داده می‌شود.

سردار جلالی درگذشت پدر جلیلی را تسلیت گفت
هم اکنون بخوانید

وی بیان کرد: نکته سوم نیز مساله جوان، جوان‌گرایی و توجه به نسل جوان بوده است که از گذشته در سبک کاری حضرت آیت‌الله موسوی‌جزایری، حوزه جوان و دانش‌آموزی مدنظر بوده است و من هم به مناسبت مسؤولیتی که در این عرصه داشتم، از دیرباز با ایشان و سبک کاری‌شان آشنا بوده‌ام.

حاج‌علی‌اکبری گفت: نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعه محوریتی بود که حضرت آیت‌الله موسوی‌جزایری توانست با استفاده از حوزه علمیه و مساجد و با رویکردی نسبت به جوانان، پوشش مناسبی را در سطح استان و در عرصه‌های هدایت‌گری، حمایت و نظارت از خود به یادگار بگذارد. حضرت آیت‌الله جزایری در واقع نماد یک نمایندگی ولی فقیه موفق در کشور است و می‌توان به عنوان یک مثال از ایشان یاد کرد.

وی افزود: جایگاه نمایندگی ولی فقیه برای هر استانی و همچنین امامت جمعه، یک جایگاه رفیع و نقطه پربرکت است که خدا را شکر چه در هدایت، چه در حمایت و چه در نظارت، کار حضرت آیت‌الله جزایری یک کار شایسته و برجسته بود. خدا را سپاسگزاریم که ایشان همچنان در استان هستند و ان‌شاءالله این مسیر با هدایت ایشان در ریاست حوزه ادامه پیدا خواهد کرد و همچون گذشته گرمابخش محفل خوبان و اهل راز و معنا خواهند بود و پشتوانه معنوی برای تمام استان هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد به عنوان نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعه اهواز، عنوان کرد: شخصیت شایسته‌ای که از بین ائمه محترم جمعه انتخاب شد که از متن استان و با ویژگی‌های بسیار شایسته است و خدا را شکر از نظر فضل و دانش و همچنین از نظر مدیریت، مدیریت میدان، خطبه و … مناسب و از این میانه برخواستند و برای انجام این مأموریت بزرگ در ادامه راه برگزیده شدند. در این مدت به آیت‌الله موسوی‌فرد، ارادت پیدا کردم و به لطف خدای متعال نیز رهبر عزیز و عالی‌قدرمان ایشان را پسندیدند و برای ادامه راه با پشتوانه‌ای که در استان در بخش‌های گوناگون فراهم است، انتخاب شدند. برای ایشان نیز آرزوی توفیق دارم و امیدوارم مسؤولان استان در تمام بخش‌ها یاری‌گر حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد در انجام مسؤولیت بسیار سنگینی که بر عهده گرفته‌اند، باشند.

در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت
هم اکنون بخوانید

وی بیان کرد: حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در استان خوزستان که با خود نیز عطر رهبری را به خوزستان آورده است، الهام‌بخش است. آن هم در شرایطی که مردم عزیز خوزستان و مسؤولان استان، یک جنگ و دفاع موفق دیگری را پشت‌سر گذاشتند. خوش به حال شما که سربلند بودید و افتخار آفریدید و همه ما دوباره به خوزستان، مردمان، روحانیون، مجاهدان و مسؤولان آن که خوش درخشیدند، افتخار کردیم و یک بار دیگر یک نمونه عالی را پیش‌روی ملت ایران گذاشتند. امیدوارم در این شرایط که دشواری‌های سیل همچنان ادامه دارد، دوستان بتوانند با اتحاد، همدلی و همفکری مشکلات را پشت‌سر بگذارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا