حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط گامی در جهت اشتغالزایی و توسعه اقتصادی کشور است

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سفر دو روزه به استان خراسان رضوی در جمع پایگاه خبریان گفت: در این سفر توفیق شد که به زیارت بارگاه امام رضا (ع) مشرف شدیم و همچنین خدمت مردم شریف خراسان رضوی عرض ارادت کردیم و به دعوت آقای باستانی به منطقه تربت حیدریه آمدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات مثبت برای توسعه شهر تربت حیدریه گفت: امروز در سفر به این شهر از اقدامات و پروژه‌های بخش خصوصی بازدید کردیم که خوشبختانه روند اجرای این پروژه‌ها بسیار مثبت و قابل قبول است.

وی با اشاره به افتتاح سد خاکی نسر تربت حیدریه تصریح کرد: این سد کمک بسیاری به تغذیه سفره‌های زیرزمینی منطقه‌ خواهد کرد؛ از طرف دیگر با افتتاح این پروژه زمینه اشتغالزایی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، دامداری و پرورش ماهی در منطقه به ویژه روستای نسر ایجاد خواهد شد.

لاریجانی ادامه داد: آقای علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در شرایط کنونی ایده‌ای را دنبال می‌کند که بر اساس آن برای بخش‌های مختلف که دچار عقب‌ماندگی اقتصادی هستند، شرکت‌ها و واحدهای موفق و دارای قدرت مالی به عنوان پشتیبان این بخش‌ها قرار گیرند تا زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی این حوزه‌ها فراهم شود بنابراین به نظر من استان‌ها و استانداران دیگر نیز باید این روش و مدل را دنبال کنند و حتی خوب است که استاندار خراسان رضوی این مدل اجرایی را مکتوب کرده و برای همکاران خود در استان‌های دیگر بفرستد.

رئیس قوه مقننه افزود: اقدامات صورت گرفته در استان خراسان رضوی نویدبخش این است که در این استان طی امسال و سال آینده تحرک اقتصادی مثبتی صورت گیرد.

بزرگداشت زادروز دبیرکل حزب اعتماد ملی در دیدار صمیمانه با خانواده کروبی
هم اکنون بخوانید

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان را برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت از طریق کمیته امداد جهت اشتغالزایی در نظر گرفته است و همچنین اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برای حمایت از کارآفرینان در اختیار سازمان بسیج قرار گرفت. از طرف دیگر در تبصره ۱۸ قانون بودجه اعتبار قابل توجهی را از طریق بانک‌ها برای حمایت از واحدهای تولیدی اختصاص دادیم.

لاریجانی ادامه داد: خوشبختانه در قانون بودجه سال ۹۸ با اذن رهبر معظم انقلاب اعتبار قابل قبولی برای توسعه واحدهای تولیدی در روستاها در نظر گرفته شد که در مجموع این اعتبارات همراه با اعتبارات بانک‌ها حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از واحدهای کوچک و متوسط در شرایط فعلی کشور یک ضرورت است، گفت: امروز با توجه به حجم بیکاری در کشور باید از بخش‌های کوچک و متوسط حمایت کرد و سیاست‌های اخیر در لایحه بودجه به نوعی در مسیر حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط بوده است و ان‌شاء‌الله این حوزه را مورد حمایت بیشتر قرار خواهیم داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا