بنزین همه را سر کار گذاشت!

به گزارش ایسنا، بررسی اخبار اقتصادی روز چهارشنبه نشان می‌دهد پس از آنکه مشخص شد ارائه نوع جدیدی از سهمیه‌بندی بنزین به جمع‌بندی رسیده، گمانه‌زنی‌هایی درباره چگونگی آغاز این اعتماد نو به نقل از برنامه مطرح شد و برخی سایت‌ها اعلام کردند که این طرح از فردا آغاز می‌شود. موضوعی که وزیر نفت آن را رسماً تکذیب کرده و گفت تا زمان ارائه توضیحات جدید، مردم توجهی به این اخبار نکنند.

تداوم رکوردشکنی‌های بورسی

با وجود تلاطم‌هایی که در دیگر بازارهای اقتصادی وجود دارد، به نظر می‌رسد فعلاً شانس با فعالان بازار سرمایه یار است و مانند آنچه در روزهای اخیر رخ داده، امروز نیز بازار بورس به حرکت رو به رشد خود ادامه داد.

امروز نیز فعالان بازار سهام شاهد رکوردهای جدیدی در شاخص‌های بازار بودند؛ به طوری که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی توانست ۳۳۶۶ واحد رشد کند و بعد از کانال‌شکنی‌هایی، در تراز ۲۲۰ هزار و ۱۰۸ واحد بنشیند.

رشد قیمت‌ها در بورس تهران در حالی صورت می‌گیرد که طی هفته‌ها و روزهای گذشته قیمت دلار در بازار آزاد با رشد همراه بوده اما در عین حال از آنجا که بیشتر شرکت‌های بورسی ایران شرکت‌های صادرات محورند و با افزایش نرخ دلار سود بیشتری را شناسایی می‌کنند و قیمت سهام آن‌ها رشد می‌کند و متعاقب آن شاخص بورس نیز مثبت می‌شود.

با وجود تداوم این حرکت رو به رشد، کارشناسان به مبتدیان این بازار توصیه می‌کنند با شناخت دقیق و بررسی ابعاد مختلف بازار، نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس اقدام کنند.

ایران – اروپا، یک گام به جلو

چند ماه پس از خروج آمریکا از برجام و تلاشی که اتحادیه اروپا برای حفظ این توافق بین‌المللی کرد، حالا به نظر می‌رسد دو طرف به گام‌های اجرایی جدید نزدیک شده‌اند. علی اصغر نوری – مدیرعامل ساز و کار ویژه تجارت و تأمین مالی ایران و اروپا – اعلام کرده که پس از تأسیس و ثبت ساتما و با توجه به جلسات و هماهنگی‌های برگزار شده با کشورهای اروپایی و شرکت اروپایی اینستکس، در نظر است اولین نقل و انتقال‌های مالی ایران و اروپا با هماهنگی طرفین و بانک‌های ایرانی و اروپایی انجام شود.

تحریم‌ها می‌تواند به فرصت تبدیل شود/ باید بروکراسی را کاهش دهیم
هم اکنون بخوانید

در مذاکرات انجام شده با طرف اروپایی، آمادگی طرف ایرانی برای عملیاتی کردن مکانیزم مورد نظر و انجام دریافت و پرداخت‌ها اعلام شود و بر اهمیت سرعت بخشیدن به فرآیند اجرایی شدن کانال مالی نیز تاکید شده است.

عوارض آزادراهی ۴۸ ساعته شدند

وزارت راه و شهرسازی از ابتدای سال جاری عوارض تعدادی از آزادراه‌های کشور را الکترونیکی کرده و برای مسافران چند راه پرداخت در نظر گرفته است. به دلیل ناآشنایی مسافران در گام‌های ابتدایی این وزارتخانه مهلتی را برای پرداخت عوارض باقی مانده تعیین کرده بود که به نظر می‌رسد به پایان قطعی خود رسیده است.

سید حسین میرشفیع – معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – با اعلام اتمام دومین مهلت تمدید شده پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها برای آن دسته از مالکان خودرویی که از تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال گذشته اقدام به پرداخت عوارض خود نکرده بودند، اظهار کرد: این مهلت در دو بازه زمانی تا ۲۴ فروردین و ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد و از بامداد امروز (چهارشنبه) با آن دسته از مالکان خودرویی که ظرف مدت ۴۸ ساعت عوارض الکترونیکی خود را پرداخت نکنند بر اساس قوانین در نظر گرفته شده رفتار می‌شود.

مرغ سرانجام فرود آمد

چند ماه پس از افزایش قابل توجه قیمت گوشت مرغ در بازارهای داخلی، حالا به نظر می‌رسد قیمت این کالای اساسی در بازار به یک ثبات نسبی رسیده است.

همانطور که گزارش‌های رسیده از بازار تأیید می‌کند امروز قیمت مرغ در بسیاری از نقاط کشور در یک نرخ به ثبات رسیده است.

خودروی ۳۵ هزار دلاری بوگاتی برای بچه ها!
هم اکنون بخوانید

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفته مردم مطمئن باشند که برای ماه رمضان و کل سال مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم. امروز بدون دخالت دولت مرغ در همه جای ایران به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود.

تابش این را نیز گفته که اگر رئیس‌جمهور تأکیدی در مبارزه با گران‌فروشی دارند قطعاً نیاز بیشتری به کنترل و همکاری در کنترل قیمت‌ها دارد. بانک مرکزی در تأمین ارز باید کمک کند و دولت در تأمین کالا باید کمک‌های بیشتری داشته باشد.

تاکید رئیس‌جمهور برای هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌ها برای مقابله با گرانی کالاها است که باید امروز نسبت به دیروز وقت بیشتری را برای مقابله اختصاص دهیم.

همکاری اقتصادی ایران و سوریه

با پایان یافتن حیات تروریست‌ها در بسیاری از نقاط سوریه، امروز دولت این کشور به دنبال آن است که فرایند بازسازی و توسعه اقتصادی را بار دیگر کلید بزند و این بار نیز مانند گذشته که دولت و مردم ایران در کنار دولت سوریه بودند، در عرصه اقتصادی نیز دو کشور همکاری نزدیکی خواهند داشت.

رئیس اتاق صنایع دمشق با اشاره به همراهی و برادری دو کشور ایران و سوریه گفته پس از پایان یافتن جنگ در حوزه اقتصاد نیز باید دو طرف همکاری نزدیکی داشته باشند.

به گفته وی همان طور که ایران دوستی خود را در سال‌های جنگ به سوریه ثابت کرد، در سال‌های پیش رو نیز شرکت‌های ایرانی برای حضور و مشارکت در بازسازی اقتصاد سوریه دارای اولویت اصلی هستند و سوری‌ها از همکاری با شرکت‌های ایرانی استقبال می‌کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا