آخرین وضعیت طرح ممنوعیت ادامه تحصیل پزشکان عمومی/دانشگاه غیرانتفاعی در انتظار نظر شورای گسترش

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی در حاشیه همایش سیاست‌گذاری در آموزش پزشکی که امروز در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، در خصوص خبر اخیر مبنی بر ممنوعیت ادامه تحصیل فارغ التحصیلان دوره پزشکی عمومی و همچنین تغییر در نحوه پذیرش دوره دستیاری، گفت: آنچه که مطرح شده است، این است که دانش آموختگان پزشکی عمومی ابتدا فعالیت کاری داشته باشند و دوره طرح خود را بگذرانند و پس از آن ادامه تحصیل دهند که البته این حرف نیز حرف قابل دفاع است و در عمل نیز همین اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه تاکید کرد: دانشجویان استعداد درخشان که در رقابت کنکور و آزمون با رتبه بالا به دانشگاه‌ها ورود پیدا می‌کنند و طی دوره تحصیل نیز این جایگاه را حفظ می‌کنند باید بتوانند مراحل علمی خود را سریع‌تر ادامه دهند، بنابراین فارغ التحصیلان دوره پزشکی عمومی که استعدادهای برتر هستند بدون فعالیت کاری و یا گذراندن طرح می‌توانند مستقیماً در آزمون دستیاری تخصصی شرکت کنند.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: وزیر بهداشت با موضوع ادامه تحصیل دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی که استعدادهای درخشان هستند، موافقت کرد تا این افراد پیش از گذراندن طرح در آزمون دستیاری شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۱۴ هزار دانشجوی علوم پزشکی در آزمون دستیاری شرکت می‌کنند، گفت: تنها تعداد دیگر محدودی شامل طرح پذیرش استعدادهای درخشان می‌شوند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در خصوص آخرین وضعیت دانشگاه غیر انتفاعی نیز گفت: مصوبه‌ای که در این زمینه وجود داشت، با نظر وزیر بهداشت به شورای گسترش داده شده و از این شورا درخواست شد که در این زمینه کار کند.

محیط‌بانان پارک ملی دریاچه ارومیه
هم اکنون بخوانید

به گفته لاریجانی، شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با مشورتهایی که با شورای انقلاب فرهنگی انجام می‌دهد، مسیر آتی را طراحی خواهد کرد چرا که اصل این مصوبه مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه قوانین را در آموزش پزشکی بسیار جدی می‌گیریم، گفت: ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در آموزش پزشکی در مقایسه با سایر نظام‌ها محاسبه شده‌تر پیش می‌رود، اما مراقب هستیم که این مسئله آسیب نبیند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در خصوص راه‌اندازی رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه بین‌الملل دی هشت نیز گفت: این دانشگاه نوعی کنسرسیوم است و پذیرش دانشجو در گروه علوم پزشکی در قالب مجوزهایی که از سوی شورای گسترش صادر می‌شود، اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا