کشورهای اسلامی باید درک عمیق‌تری از مؤلفه‌های فرهنگی یکدیگر داشته باشند

به گزارش ایسنا، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه تعدادی از مقامات بانک ملی، میراث فرهنگی کشور و همچنین تعدادی از دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران حضور داشتند.

در این مراسم سفیر الجزایر در تهران طی سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه خاطر نشان کرد: در قسمتی از این نمایشگاه تاریخچه‌ای از پول الجزایر به نمایش گذاشته شده است و همان طور که می‌دانید اسکناس‌ها و پول‌ها دارای یک ارتباط تاریخی با حکومت‌های مستقر در یک کشور هستند.

عبدالمنعم احریز، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد پل‌های آشنایی بیشتر بین مردم ایران و الجزایر است، اظهار کرد: در این روزگار سخت که جهان اسلام با مشکلات متعددی روبروست وظیفه مشترک کشورهای اسلامی این است که در زمینه‌های مختلف فرهنگی به یکدیگر نزدیک‌تر شوند و درک عمیق‌تری از مؤلفه‌های فرهنگی یکدیگر داشته باشند.

این دیپلمات ارشد الجزایری تصریح کرد: این نمایشگاه گامی در راستای گسترش همکاری‌ها و تعاملات دو جانبه ایران و الجزایر در زمینه فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی و همچنین یکی از مقامات بانک ملی به ایراد سخنرانی پرداختند.

در حاشیه این نمایشگاه، همچنین نمایشگاهی از جواهرهای ساخته شده توسط هنرمندان ایرانی که برگرفته از فرهنگ و رسوم الجزایر است در معرض دید تماشاگران قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا این نمایشگاه با همکاری موزه بانک ملی ایران، سفارت الجزایر در تهران و بانک ملی الجزایر برگزار شده است و علاقمندان به مدت سه روز می‌توانند با مراجعه به موزه بانک ملی ایران از این نمایشگاه بازدید کنند.

ویدئو / مراسم سومین روز درگذشت مهشاد کریمی
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا