توقف روند صعودی دلار در بازارهای جهانی

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دلار که در روز گذشته به بالاترین سطح ۲۳ ماه اخیر خود رسیده بود، امروز و با افزایش اخبار مثبت از رقبای این ارز اندکی عقب نشست. جلسه هفتگی بانک مرکزی آمریکا، مذاکرات اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر برگزیت و آمار دستمزدهای آمریکا از جمله عواملی هستند که این هفته می‌توانند مسیر بعدی دلار را تعیین کنند.

در بازارهای ارزی آمریکا، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل یورو، ین، پوند و سه ارز دیگر را اندازه می‌گیرد با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۹۷.۸۶۵ واحد رسید. شاخص دلار پیش تر با رسیدن به ۹۸.۳۳ واحد در بالاترین سطح خود از ماه می سال ۲۰۱۷ قرار داشت.

چاک تامز، مدیر سبد دارایی مؤسسه “منولایف منیجمنت” گفت: این هفته اخبار اقتصادی زیادی از سراسر جهان خواهیم داشت و مردم منتظر تغییرات زیادی هستند.

هر یورو در مبادلات امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱.۱۱۸۵ دلار رسید اما تعطیلات یک هفتگی ژاپن به دلیل تاج گذاری امپراطور جدید این کشور باعث شد تا دلار با ۰.۱۹ درصد صعود به ۱۱۱.۷۲ ین برسد. اکنون معامله گران منتظر نتایج نشست فردای مقامات فدرال رزرو برای مشخص‌تر شدن چشم‌انداز بزرگ‌ترین اقتصاد جهان هستند.

اقتصاد آمریکا اخیراً سه ماهه نخست سال را با رشد فراتر از پیش‌بینی به پایان رساند و طبق اعلام مقامات دولتی، تقویت مخارج دولتی و صادرات این کشور به دیگر نقاط جهان باعث شد تا رشد فصلی آمریکا به ۳.۲ درصد برسد.

در برابر سایر ارزها، هر دلار به ازای ۶۹.۸۱۱ روپیه هند، ۱.۴۱۹۳ دلار استرالیا، ۱.۳۴۶۱ دلار کانادا، ۱.۳۶۲ دلار سنگاپور، ۱.۰۱۹۳ فرانک سوئیس و ۶.۷۳۷۳ یوان چین مبادله شد. هم چنین تابلوهای صرافی عدد ۱.۲۹۳۹ دلار را به ازای هر پوند نشان دادند.

قبض برق تهرانیها چه تغییری خواهد کرد؟
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا