ادعای کمیته موسوم به "کمیته یمن" علیه ایران

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، کمیته چهارجانبه موسوم به “کمیته یمن” که متشکل از جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس، عبدالله بن زائد وزیر خارجه امارات، عادل الجبیر وزیر مشاور امارات در امور خارجه و دیوید سترفیلد، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک است در بیانیه‌ای به مناسبت نشست لندن در روز ۲۶ آوریل در رابطه با یمن ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.

در بیانیه این کمیته چهارجانبه ادعا شده است که انصارالله یمن با شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی به کشورهای همسایه و همچنین حملات پهپادی با کمک ایران امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

مقامات چهار کشور عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا با اشاره به اینکه عربستان حق دارد نگران امنیت ملی خود باشد افزودند: ما خواستار توقف فوری تجاوزهای حوثی ها و هم پیمانان آن‌ها هستیم.

این کمیته در ادامه تاکید کرد که به ایجاد راه حل سیاسی فراگیر در یمن پایبند است.

به گزارش ایسنا، این ادعاها درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچگونه دخالتی در امور یمن ندارد و برای حل بحران این کشور تلاش‌های فراوانی کرده است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان بیش از چهار سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

بهرام قاسمی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

داعش تا دو ماه دیگر نابود می‌شود
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا