رئیس مجلس: اکنون وقت مذاکره با آمریکا نیست

رئیس مجلس گفت: اکنون با این شرایط به هیچ عنوان وقت مذاکره نیست این آدم باید به یک سد سفت بخورد و بفهمد که طرف مقابل تحت تاثیر حرف‌ها و حرکات او قرار نمی‌گیرد آن زمان می‌توان به مذاکره فکر کرد.به گزارش پایگاه خبری پارلمانی اعتماد نو به نقل از ایلنا علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید با تبیین شرایط سیاسی کشور گفت: همان طور که در بحث اقتصاد نیازمند نظرات و دیدگاه‌های تخصصی است در بخش سیاست و دیپلماسی خارجی نیز باید نگاه تخصصی داشت.

وی درباره صحبت‌های نیلی در خصوص شاخصه‌های اقتصادی و لزوم اجرایی شدن آن گفت: کشور در شرایط عادی نیست و بایستی با وجود تحریم‌ها و تدابیری که ترامپ در منطقه اتخاذ کرده شرایط جدیدی را اتخاذ کنیم. آمریکایی‌ها بعد از ۱۵ سال مناقشه و درگیری سرانجام وارد مذاکره شدند که این امر به توافق هسته‌ای ختم شد حالا فردی بر سر کار آمده که از این توافق خارج شده و از توافق‌نامه‌های بین‌المللی دیگری هم در حال خارج شدن است. پس این موضوع مختص به ایران نیست بلکه یک ضایعه جهانی است.

رئیس مجلس ادامه داد: این را از من به عنوان یک کارشناس امور امنیت ملی قبول کنید که ادبیات این آدم ادبیات تسلیم است، مطمئن باشید اگر چهار شرط او اجرا شود باز هم جلوتر می‌آید و شرایط جدیدی تعیین می‌کند. الان وضعیت عربستان همین‌گونه است؛ عربستان هم تسلیم شد هم پول داد و اکنون بینید با چه ادبیاتی با آنها صحبت می‌کنند یک روز می‌گوید اگر ما نباشیم دو هفته‌ای این کشور ساقط می‌شود یا همین چند روز پیش بود که گفت عربستان هیچ چیز به غیر از پول ندارد که آن را هم ما می‌گیریم.

واعظی درگذشت حجت‌الاسلام و‌المسلمین خلفی را تسلیت گفت
هم اکنون بخوانید

لاریجانی افزود: اکنون با این شرایط به هیچ عنوان وقت مذاکره نیست این آدم باید به یک سد سفت بخورد و بفهمد که طرف مقابل تحت تاثیر حرف‌ها و حرکات او قرار نمی‌گیرد آن زمان می‌توان به مذاکره فکر کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا