حزب کار برای ورود به عرصه انتخابات منتظر نظر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است

محمد نیشابوری در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانیم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود و قاعدتاً همه تشکل‌های سیاسی تمام امکانات خود را به سمت حال و هوای انتخابات می‌برند.

وی ادامه داد: تحلیل وضعیت انتخاباتی امسال با سال‌های قبل متفاوت است. اگر به چهار سال پیش برگردیم می‌بینیم که در این ایام فضای سیاسی کشور انتخاباتی تر بود؛ چراکه در حال حاضر موضوعات و نکاتی در عرصه سیاسی کشور مطرح شده است که اذهان عمومی مشغول آن هستند و ورود تشکل‌های سیاسی هم بر گرفته از تحلیل همین موضوعات است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید پیش از انتخاباتی شدن فضای سیاسی چند تا از پارامترهای موجود را بررسی کنیم. یکی از این موضوعات قانون انتخابات است. مجلس گام اول را برداشته است. این قانون باید به شورای نگهبان برود و اگر اختلافی بین نظر شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بود مجمع تشخیص مصلحت نظام باید وارد شود. تحلیل و مشخص شدن خود این موضوع در وارد شدن به فضای انتخاباتی بسیار تأثیرگذار است. اگر این قانون تصویب شود نوع ورود اصلاح طلبان به انتخابات متفاوت خواهد بود.

وی افزود: همچنان که همه می‌دانند مردم در وضعیت بد معیشتی به سر می‌برند. مردم هم بیش‌ترین دل مشغولی را نسبت به وضعیت مالی و معیشتی جامعه دارند. از سوی دیگر با توجه به اینکه ترامپ فشارها را بیش‌تر می‌کند، ذهن بیش‌تر مردم و مسئولین کشور تأمین معیشت مردم و حل مشکلات ایجاد شده از سیلاب‌ها است.

سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: برای وارد شدن به فضای انتخاباتی باید کمی تحمل کنیم و صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. نتیجه استانی شدن انتخابات را باید نظاره کنیم و بعد از آن که تحلیل‌ها را انجام دادیم وارد انتخابات شویم. قطعاً این انتخابات باید پر شور برگذار شود.

بیش از ۳۵ میلیون کاربر از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند/ اسامی دستگاه‌هایی که به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نشدند
هم اکنون بخوانید

وی در پایان گفت: در حال حاضر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به تصمیم جمعی نرسیده است. باید منتظر بمانیم ببینیم شورای هماهنگی چه تصمیمی برای ورود به انتخابات سال جاری می‌گیرد؛ ما هم در حزب اسلامی کار منتظر هستیم تصمیم شورای هماهنگی را بشنویم تا نحوه ورود به عرصه انتخابات را مشخص کنیم؛ البته به شکل غیر رسمی اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی‌های خود را انجام می‌دهیم. به صورت غیر ستادی و غیر رسمی کاندیدهای مطرح را بررسی می‌کنم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا