«آلمان در بررسی تقاضای پناهجویان سوری تعلل می‌کند»

به گزارش ایسنا، بر پایه گزارش رسانه‌ها، اداره فدرال آلمان در امور مهاجرت و پناهندگی در رسیدگی به درخواست متقاضیان پناهندگی از سوریه تعلل می‌کند و از هفته‌های پیش به این سو به کمتر تقاضایی رسیدگی کرده است.

وزارت کشور آلمان در پاسخ به پرسش گروه رسانه‌ای فونک علت این امر را تغییرات پیش‌بینی شده در دستورالعمل‌های اداره فدرال آلمان در امور مهاجرت و پناهندگی برای تصمیم‌گیری در این گونه موارد عنوان کرد.

این گزارش می‌افزاید، اداره فدرال امور مهاجرت و پناهندگی میانه ماه مارس دستورالعمل‌های داخلی خود را به روز کرده و یکی از جنبه‌های آن ارزیابی تازه از وضعیت امنیتی سوریه بوده است.

اداره فدرال در امور مهاجرت و پناهندگی زیرمجموعه وزارت کشور آلمان محسوب می‌شود و تصمیم‌گیری‌های آن باید به تأیید این وزارت برسد. تا کنون درباره چگونگی ارزیابی شرایط جدید سوریه به طور رسمی گزارشی منتشر نشده است.

به گزارش گروه رسانه‌ای فونک، قرار است هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان هفته آینده و پس از هماهنگی با وزارت خارجه نتیجه ارزیابی جدید از وضعیت امنیتی سوریه را اعلام کند.

با توجه به وضعیت ناامن سوریه، وزارت‌خانه‌های امور داخلی ایالت‌های آلمان، اواخر ماه نوامبر سال گذشته توافق کردند که ممنوعیت بازگرداندن پناهجویان سوری به کشورشان تا پایان ماه ژوئن سال جاری تمدید شود.

هانس اکهارد زومر، رئیس اداره فدرال در امور مهاجرت و پناهندگی ماه گذشته در گفت‌وگو با روزنامه دی ولت گلایه کرده بود که شمار متقاضیان پناهندگی در آلمان بسیار زیاد است.

انتهای پیام

ادعاها و توجیهات نماینده دائم عربستان در سازمان ملل درباره عملیات ائتلاف عربی در یمن
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفت =

دکمه بازگشت به بالا