۲۰ درصد افزایش حقوق کارکنان پلکانی نخواهد بود

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: مجلس تصمیمی برای پلکانی کردن افزایش ۲۰ درصد حقوق کارکنان در سال آینده نگرفته است.

به گزارش اعتماد نو،، محمد فیضی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: مباحث متعددی در زمینه افزایش حقوق کارکنان در کمیسیون تلفیق مطرح شده ولی نظر نهایی مجلس بعد از جمع‌بندی آرای متعدد در صحن مطرح خواهد شد تا نحوه افزایش حقوق کارکنان حداقل ۲۰ درصد اعمال شود.
وی در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با کارکنان شاغل خاطرنشان کرد: دو سالی است که مجلس در این زمینه افزایشی را در نظر می‌گیرد که حقوق دو میلیون تومان ترمیم شود و امسال نیز تصمیم بر این است تا بخشی از ناهماهنگی‌ها جبران شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از توزیع قیر رایگان به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان برای عمران و آبادانی روستاها خبر داد و گفت: قرار است در قالب اجرای طرح هادی و آسفالت راه‌های روستایی این میزان قیر که با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته روبروست در اختیار استان‌ها قرار گیرد تا در مناطق روستایی به مصرف برسد.
فیضی در ادامه به مصوبه مجلس برای حل مشکل فرسودگی و کهنگی مدارس اشاره کرد و افزود: قرار است یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از محل صندوق ارزی کشور به این حوزه اختصاص یابد تا برای همیشه با نوسازی مدارس فرسوده و همچنین تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد بتوان مشکلات و نارسائی‌ها را برطرف کرد.

عضو کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: بودجه عمرانی کشور در سال آینده هم‌چون سال‌جاری ۶۲ هزار میلیارد تومان تعیین شده و دولت نتوانسته بیش از این منابع را برای کارهای عمرانی در نظر بگیرد در حالی که براساس جدول شماره ۱۰ بودجه ۹۸ و از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی بودجه استان اردبیل در این حوزه یک رشد ۵۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
فیضی ادامه داد: این افزایش از ردیف ملی و ملی استانی شده لحاظ خواهد شد که امیدواریم با تخصیص به موقع پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی استان اردبیل به نتیجه برسد.
وی اظهار کرد: در دو سال اخیر با تزریق منابع اعتباری مناسب در حوزه راه‌ها انقلابی در این بخش رخ داده به طوری که رشد دو برابری اعتبار را در پروژه چهاربانده اردبیل – مشگین‌شهر و رشد ۶۴ درصدی را در بخش بهسازی جاده‌های استان شاهد هستیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در بودجه سال جاری محور اردبیل – سرچم و نمین – آستارا ردیف ملی گرفته و قرار است تا فیروزآباد محور چهاربانده اجرایی و عملیاتی شود.
فیضی رشد ۸۷ درصدی بودجه تعمیرات بیمارستانی را نیز یادآور شد و اظهار کرد: ما در حوزه آبرسانی با کمبود منابع اعتباری روبرو بودیم که در بودجه سال آینده رقم اعتباری ۷.۵ میلیارد تومانی در این حوزه به ۳۵ میلیارد تومان ارتقا یافته و در ایجاد تاسیسات فاضلاب ضمن بهره‌مندی از ردیف مستقل قرار است از محل شهرهای دارای تنش آب و فاضلاب نیز که ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار دارد سهم استان اردبیل تامین شود.
وی با قدردانی از رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه، وزیر سابق راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک ملی در تخصیص فاینانس داخلی برای راه آهن اردبیل – میانه بیان کرد: از محل بودجه سنواتی نیز برای راه آهن اردبیل ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه تزریق خواهد شد که جزو پروژه‌های اولویت‌دار ریلی کشور است.

نمایندگان جدید مراقب باشند کام ملت و فضای سیاسی کشور تلخ نشود
هم اکنون بخوانید

 

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا