با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای قیمت نفت به ۸۰ دلار خواهد رسید

مک مونیگل تحلیل‌گر ارشد حوزه انرژی و رییس سابق کارکنان وزارت انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد: قیمت نفت در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای از ۶۹ دلار در هر بشکه به راحتی به ۸۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید. حتی اگر اتحادیه اروپا از ترامپ پیروی نکند هم این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش اعتماد نو، نشریه هفتگی آمریکایی «بارونز» در یادداشتی به افزایش قیمت نفت در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اشاره کرد و فرصت‌ها و تهدید‌های این افزایش قیمت‌ها را برشمرد.

«مک مونیگل» تحلیل‌گر ارشد حوزه انرژی و رییس سابق کارکنان وزارت انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد: قیمت نفت در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای از ۶۹ دلار در هر بشکه به راحتی به ۸۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید. حتی اگر اتحادیه اروپا از ترامپ پیروی نکند هم این اتفاق خواهد افتاد.

این مقام سابق آمریکا از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای اظهار اطمینان کرد و گفت: نظر ما این است که ترامپ فقط تظاهر می‌کند که به حرف‌های ماکرون رییس‌جمهور فرانسه گوش می‌کند.

بر اساس این گزارش مک مونیگل اقدامات اروپایی‌ها برای حفظ برجام را شکست خورده خوانده و گفت: کمپانی‌های نفتی اروپا از ایران خرید می‌کنند و این کمپانی‌ها احتمالا بعد از تحریم‌های آمریکا از ترس حذف شدن از بازار آمریکا مجبور به عقب‌نشینی خواهند شد. تحریم‌های جدید آمریکا توزیع نفت جهان را تا یک میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد. این معادل همان رقمی است که با برداشته شدن تحریم‌ها به بازار نفت جهانی وارد شده است.

 

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نظر وزیر امور خارجه در مورد مذاکرات آمریکا و کره شمالی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا