حمله به سوریه «شویِ نظامی» بود

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حمله به سوریه را شویی نظامی خواند و گفت: این حمله برای استفاده از منابع موجود در عربستان انجام شد و هیچگونه ارزش نظامی نداشت.

به گزارش اعتماد نو، محمدابراهیم رضایی در واکنش به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: اتفاقی که در سوریه رخ داد، ببیشتر جنبه عملیات روانی داشت و شوی نظامی بود. آن‌هم برای اینکه بتوانند بیشتر از منابع موجود عربستان استفاده کنند چون همانطور که رهبران این کشورها بارها گفتند عربستان را به چشم گاو شیرده نگاه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه «نوع عملیات حمله به سوریه ارزش نظامی اثرگذار نداشت» اظهار کرد: سعی کردند طوری عملیات را انجام دهند که محور مقاومت خیلی برای خود هزینه نبیند که بخواهد عکس العمل قاطعی داشته باشد. به همین دلیل می توان گفت که این عملیات بیشتر با هدف جنبه روانی تا جنبه عملیاتی انجام شد.

رضایی با تاکید بر اینکه «حمله به سوریه اثرات مثبتی بر محور مقاومت می گذارد» گفت: سوریه توانست با مانور قدرتمند، سیستم دفاعی قدرتمند خود را نشان دهد که دستاوردش کمتر از عملیات بزرگ نیست. در ادامه می تواند ضعف‌های سیستم دفاعی‌اش را ترمیم کند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی دیگر از پیام‌های حمله به سوریه را تنگ‌تر شدن عرصه به اسرائیل دانست و خاطرنشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی قدرت مانورش را در صنایع موشکی و هوایی نشان داد. آن‌هم در شرایطی که سوریه با قدرت کامل ظاهر شده و توانسته در مقابل سلطه‌گران بایستد.

زنده از صندوق های رای؛ مردم ناراحت هستند ولی با آینده و امید خود قهر نمی کنند!
هم اکنون بخوانید

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا