علت مشکلات هر روز ما قرار گرفتن در میدان جنگ با استکبار است

امام جمعه مشهد گفت: علت این‌که ما هر روز در این مملکت دچار مشکل می‌شویم به‌علت میدان جنگ با استکبار و عداوت استکبار با پیغمبر است.

به گزارش اعتماد نو، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با تبریک فرارسیدن مبعث رسول اکرم(ص)، اظهار کرد: مبعث پیغمبر سرآغاز پیامبری پیغمبر نیست، بلکه سرآغاز رسالت پیغمبر و آغاز مأموریت پیامبر برای نجات بشر است.

وی ادامه داد: آنچه در اجرای رسالت پیغمبر از جلوه خاصی برخوردار بوده است مسأله استکبارستیزی پیامبر بود. پیغمبر اکرم(ص) جریان استکبار آن روز را از صحنه روزگار براندازی کرد. تربیت و تعالیم پیغمبر مسلمانان را استکبارستیز بار آورد به طوری که از قدرت‌های استکباری آن روز بشر-امپراطوری ایران و روم- اثری باقی نماند.

علم‌الهدی تصریح کرد: دنیای استکبار این تاریخ را ضبط کرده و استکبار امروز می‌داند پیغمبر یعنی هم‌چنین اقتدار در دنیای آفرینش و عالم بشریت، از این‌رو همه عداوت و کینه استکبار آمریکا متوجه پیغمبر است و دشمنی استکبار آمریکا با ما به‌علت دشمنی با پیغمبر است.

وی با بیان این‌که «امروز استکبار می‌داند پیامبر نقطه  براندازنده‌ی جریان استکباری در کره زمین است»، خاطرنشان کرد: دشمن اول انقلاب، اسلامیت انقلاب ما را نفهمید و غافل شد. دشمن خیال می‌کرد ما یک کودتا می‌کنیم و یک دولت می‌رود و دولت دیگری می‌آید، اما ۴۰ سال بر این انقلاب گذشته و ماهیت اسلامی انقلاب و وابستگی انقلاب به پیغمبر و اینکه این انقلاب دارد برای پیغمبر در دنیا تجدید حیات می‌کند را اکنون دشمن پس از ۴۰ سال فهمیده است، لذا عداوت دشمن با تمام امکانات متوجه نظام و انقلاب ماست و می‌خواهد انقلاب را از پا در بیاورد.

وی با اشاره به این‌که «ما ۴۰ سال به دنیا نشان دادیم که پیغمبر دوباه زنده شده و دوباره به دنیا آمد و پیغمبر دارد می‌آید بر همه دنیا و بر همه کره زمین حکومت کرده و ریشه استکبار را براندازی کند»، خاطرنشان کرد: ما این حقیقت را طی ۴۰ سال انقلاب به دنیای استکبار نشان دادیم و از این‌رو باید پای خط پیامبر(ص) که استکبارستیزی است بایستیم و با استکبار مقابله کرده و بجنگیم.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که «دلیل اینکه ما هر روز در این مملکت دچار مشکل می‌شویم به خاطر میدان جنگ با استکبار و عداوت استکبار با پیغمبر است»، گفت: تا روزی که ما به پیغمبر وابسته‌ایم و پیغمبر را در دنیا توسعه می‌دهیم و همه معادلات سیاسی جهان را به دلیل توسعه عظمت پیغمبر  اسلام بر هم زدیم این دشمنی و عداوت با ما ادامه دارد و ما باید در مقابل این عداوت و دشمنی از خود چاره‌جویی کنیم و راه داشته باشیم. سنگربندی کنیم و مقابل استکبار در همه عرصه‌ها بایستیم و یک مشکل نباید ما را از پا در آورد.

بهره‌مند شدن خانواده جانبازان بالای ۷۰ درصد از مزایای خانواده شهدا
هم اکنون بخوانید

وی با تأکید بر این‌که «ما در مقابل همه مشکلات کشور راه حل داریم»، تصریح کرد: در مقابل ما چاره وجود دارد و خداوند راه را بر ما مسدود نکرده است، اما مشکل در نوع عملکرد و اندیشیدن و سیاست‌گذاری‌های خود ماست.

علم‌الهدی با اشاره به نوسانات اخیر قیمت ارز در کشور، اظهار کرد: مسأله قیمت دلار به جایی رسید که تقریباً مردم به جان آمدند. چرا وضعیت اینگونه شد؟ مسأله نوسان دلار همیشه بوده و مال حالا نیست و قبل از تحریم‌ها هم بوده، منتها قبل از تحریم‌ها دولت نوسان قیمت دلار را مدیریت می‌کرد. ما به منابع ارزی خود دسترسی داشتیم و هنگامی که تقاضای دلار بالا می‌رفت دولت دلار بیش‌تر عرضه می‌کرد و قیمت دلار مدیریت و ارزش پول ملی ما حفظ می‌شد.

وی ادامه داد: بر اثر تحریم‌هایی که بر ما تحمیل کردند، دست ما به منابع ارزی نمی‌رسد. امروز امریکا به‌عنوان این‌که یک عده‌ای را تحریم کردم و اگر بانک‌های بین‌المللی دنیا بخواهند منابع ارزی را در اختیار ایران بگذارند ممکن است به آن اشخاص و نهادهایی که تحریم کرده‌ام- از جمله سپاه- پول به آن‌ها برسد و آن‌ها در اجرای منویات نظام جمهوری اسلامی در دنیا و در عرصه سیاست جهانی فعال شوند، از این‌رو به این‌ها گفته باید منابع ارزی ایران را در اختیار ایران قرار ندهید و معامله با ایران نداشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان این‌که «قرار بود در برجام این تحریم‌ها برداشته شود که نشد»، تصریح کرد: بنابراین اگر دولت بخواهد مسأله ارز را مدیریت کند به منابع ارزی دسترسی ندارد که بتواند در مقابل تقاضا ارز عرضه کند، پس دولت باید بیاید در مدیریت ارزش پول ملی و مسأله دلار سطح تقاضا را کاهش دهد.

وی افزود: در برخی مواقع نمی‌توان سطح تقاضا را پایین آورد، برای نمونه فردی بیمار است و می‌خواهد برای علاج به خارج از کشور برود و نمی‌شود بگوییم تو ارز نگیر. یا این‌که فردی در یک کشور خارجی دانشجو است و دارد تحصیل می‌کند، دولت نمی‌تواند هرینه‌اش را ندهند و هم‌چنین در مورد مسافرانی که برای تفریح یا سفرهای ضروری به خارج از کشور می‌روند نیز دولت نمی‌تواند تقاضاها را کاهش دهد، بلکه آن‌جایی که دولت می‌تواند تقاضا را کاهش دهد در معاملات سنگین و معادلات تجاری بسیار مهم است.

علم‌الهدی با اشاره به این‌که «مقام معظم رهبری چند سال قبل در اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه پیش‌بینی کردند که ادامه تحریم‌ها ممکن است ما را به کاهش ارزش پول ملی دچار کند و نوسان قیمت دلار مردم را از پا در آورد»، گفت: بر این اساس آن روز مقام معظم رهبری به‌عنوان فرمان حجت امام زمان(عج) که رهبر است به دولت فرمان دادند که دولت باید در مبالادت بین‌المللی با کشورهایی که مبالادت تجاری دارد دلار را از میان بردارد و با پول ایران و خود آن کشورها معامله کند و مجلس نیز آن را تصویب کرد.

در این کره خاکی تنها کشوری که مردمش برای خودشان تصمیم‌ می گیرند، ایران است
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: به این وسیله معاملات بزرگ کشور که عمده تقاضای ارز مربوط به آن‌هاست این معادلات بزرگ را با پول‌های محلی آن‌ها و پول خودمان انجام دهیم و دلار را از وسط برداریم، اما متأسفانه بانک مرکزی خلاف دستور رهبری عمل کرد. تنها بعد صدور این قانون و ابلاغ به دولت  یک گفت‌وگویی با پاکستان، ترکیه و روسیه کردند، اما به نتیجه نرساندند. آنقدری که سر این برجام لعنتی لابی‌گری کردند اگر سر این فرمان رهبری با کشورها لابی‌گری می‌کردند امروز دلار در جامعه ما ارزش نداشت و در داخل کشور ما دلار امریکا مثل خود امریکا ذلیل بود و قیمتی نداشت که سرنوشت اقتصادی و زندگی مردم به آن گره بخورد.

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که «رئیس بانک مرکزی در مجلس گفتند که این مشکل از طریق جریان تلگرام و توطئه‌های خارجی به وجود آمده است»، خاطرنشان کرد: معلوم است که این مشکلات از طریق توطئه خارجی به وجود آمده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با پیش‌بینی توطئه خارجی در اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه این دستور را دادند. مظلومیت امروز رهبر ما بی‌شباهت به مظلومیت موسی‌بن جعفر(ع) نیست. مقام معظم رهبری دستور و فرمان می‌دهد و این‍ها بر خلاف آن عمل می‌کنند و بعد هم که سنگشان به خاک می‌خورد و سرشان به سنگ می‌خورد می‌گویند رهبری باعث این کار شده است.

علم‌الهدی اظهار کرد: می‌گویند بیائیم با آمریکا و اروپا بسازیم تا مشکلاتمان حل شود. چرا بسازیم، ما که راه چاره داریم. چرا بر خلاف نظر رهبری عمل کردید. این قصه‌ای که می‌خواهد وضعیت نابسامان دلار را سازماندهی کند چرا چهار سال قبل نکردید؟

وی یادآور شد: ما در این نظام رهبر داریم. رهبر ما از طرف امام زمان(عج) معید است و وجود مقدس امام زمان(عج) به ما دستور دادند و ما را به این آقا واگذار کردند و خودشان هم راه چاره همه چیز را درست می‌کنند. چرا خلاف می‌کنید و بعد هم گوشه و کنار سایت‌های ضد انقلاب می‌نویسند این موضع‌گیری رهبر علیه امریکا و اروپا باعث گران شدن دلار شده است و این مشکلات را به وجود آورده است.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا