برنامه جدی مدیریت شهری برای حمایت از «کالای ایرانی»

به گزارش اعتماد نو به نقل ازافشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: همان طور که هیات دولت بخشنامه‌ای در خصوص استفاده از کالاهای ایرانی در دستگاه‌های دولتی و عمومی داشته، شورای شهر نیز بر استفاده از کالای ایرانی در شهرداری تهران نظارت جدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروزه عمده کالاهای خارجی، در داخل مدل مشابه دارند و بعضا از کیفیت خوبی نیز برخوردارند،   ادامه داد: شاهد هستیم در برخی حوزه‌ها همچون مواد غذایی و خوراکی کیفیت کالای داخلی از نمونه خارجی کم ندارد، اما جای سوال است که چرا مردم به نمونه خارجی گرایش دارند؟ و به نظر می رسد عدم فرهنگسازی مناسب علت آن است.

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در بعد فرهنگسازی می تواند نقش بزرگی ایفا کند، افزود: معاونت فرهنگی شهرداری و همچنین سازمان فرهنگی و هنری مسئولیت بزرگی در فرهنگسازی کالای ایرانی دارند.

حبیب‌زاده با بیان اینکه شورای شهر اعتماد نو به نقل از برنامه‌های اجرایی معاونت و سازمان‌های فرهنگی شهرداری را در راستای فرهنگسازی استفاده از کالای ایرانی طلب خواهد کرد، گفت: معتقدیم که با کار مشخص، اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی شده و پرحجم فرهنگی می‌توانیم اثرگذاری خوبی در رابطه با تشویق مردم برای استفاده از کالای ایرانی داشته باشیم؛ چراکه مردم تاثیر استفاده از کالای خارجی بر روی بیکاری هموطنان را به درستی درک کردند.

وی با بیان اینکه به محض آغاز به کار شورای شهر، تمامی مصوبات شوراهای قبل در مورد حمایت از کالای داخلی بررسی می‌شود و در صورت نیاز مصوبات جدید وضع خواهد شد، گفت:  شورای شهر برای حمایت از کالای ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری بر سال۹۷ نامگذاری شده است تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.

میزان تلفات سوانح جاده‌ای در کشور بیش از ۲ درصد است
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا